۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82768064
T T
۰ نفر
توانايي هاي پيشكسوتان جهاد و شهادت مورد استفاده قرار گيرد

سنندج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان كردستان گفت: پيشكسوتان جهاد و شهادت در دوران كاري از تحرك فراواني برخوردار بودند و داراي تجارب مختلفي هستند كه لازم است زمينه براي استفاده از توانايي آنان در كشور فراهم شود.

به گزارش ايرنا آيت الله سيدمحمد حسيني شاهرودي روز دوشنبه در دومين گردهمايي عرصه جهاد و شهادت كردستان كه با حضور دبير شوراي عالي امنيت ملي برگزار شد اظهار كرد: بايد زمينه حضور بازنشستگان و پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت به عنوان بخش خصوصي فراهم شود.
به گفته وي، پيشكسوتان مي توانند با فعاليت هاي مختلف توليدي در بخش خصوصي با توجه به تجارب مديريتي خود اشتغال فعاليت هاي خود را گسترش داده و ياور دستگاه ها در ايجاد اشتغال باشند.
وي افزود: بخشنامه دولت نيز مبني بر عدم بكارگيري نيروهاي بازنشسته به زودي اجرايي مي شود كه در نوبه خود اقدامي مثبت است اما در مقابل آن فراهم آوردن شرايط حركت اين اقشار به سمت بخش خصوصي لازم است.
وي ياري انقلاب در دوران بعد از جنگ تحميلي را از ويژگي هاي مهم پيشكسوتان جهاد و شهادت اعلام كرد و گفت: آنان در دوران جنگ مسئوليت خود را به خوبي انجام دادند و هم اكنون نيز مانند گذشته پاي كار هستند.
دبير مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت كردستان نيز در اين آيين گفت: اين مجمع فعاليت خود را از سال 1392 شروع كرده و نخستين همايش بزرگ پيشكسوتان جهاد و شهاد در 30 آذر 1393 برگزار شده است.
محرم وزيري اظهار كرد: اين مجمع با دلگرمي به كار خود ادامه مي دهد و اما آنچه نياز امروز جامعه احساس مي شود هويت دادن و تكريم پيش از پيش جهاد و شهادت است.
وي افزود امروز تعالي هويت نسل جوان مهمترين هدف انقلاب بوده و هويت بخشي به پيشكستوان جهاد و شهادت مي تواند در اين مسير ما را ياري كند
وي اظهار كرد: گسترش فرهنگي از ديگر تاثيرات هويت بخشي به جهاد و شهادت است كه امروزه شكوفه هاي اين فرهنگ در محور مقاومت اسلامي شكوفه زده است.
به گزارش ايرنا كردستان در طول هشت سال جنگ تحميلي پنج هزار و 400 شهيد گلگون كفن تقديم انقلاب اسلامي ايران كرده و داراي بيش از 10 هزار رزمنده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي امروز براي شركت در همايش بزرگداشت شهداي ترور استان كردستان، شركت در شوراي اداري و برنامه ريزي استان و برنامه هاي فرهنگي و سخنراني در جمع دانشجويان به كردستان سفر كرده است.
دومين گردهمايي بزرگ پيشكسوتان جهاد و شهادت كردستان به همت مجمع جهاد و شهادت استان كردستان در مركز بزرگ اسلامي غرب كشور واقع در سنندج برگزار شد.
كردستان در طول هشت سال جنگ تحميلي پنج هزار و 400 شهيد گلگون كفن تقديم انقلاب اسلامي ايران كرده و داراي بيش از 10 هزار رزمنده است.
استان كردستان با 29 هزار و 137 كيلومتر مربع وسعت، طبق سر شماري سال 1395 داراي يك ميليون و 603 هزار نفر جمعيت است.
بر اساس آخرين تقسيمات كشوري كردستان داراي 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و يك هزار و 697 آبادي داراي سكنه است.
خبرنگار: حسن حسين زاده ** انتشار: اميد بهمني
3034/6108