۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82767804
T T
۰ نفر
محكوميت مالي 100ميليارد ريالي متخلفان قاچاق كالا در سيستان وبلوچستان

زاهدان - ايرنا - مدير كل تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان گفت: 2 متخلف قاچاق كالا در استان علاوه بر توقيف محموله به پرداخت 100 ميليارد ريال در حق دولت محكوم شدند.

حيدر ميرزايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با هدف شناسايي قاچاقچيان دانه درشت و با رصد مستمر اداره اطلاعات استان 18 كانتينر حاوي 228 هزار و 615 كيلوگرم ظروف شيشه اي و فلزي مشكوك به قاچاق در نزديكي ايرانشهر كشف شد.
وي ادامه داد: در اين خصوص 20 متهم به قاچاق كالا دستگير و پرونده آنان براي سير مراحل قانوني و صدور رأي به تعزيرات حكومتي شهرستان ايرانشهر ارجاع شد.
مديركل تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان با اشاره به كشف افزون بر 300 برگه هلوگرام مربوط به يكي از شركت هاي معتبر افزود: قاچاقچيان با شگردهاي فوق العاده پيشرفته و برنامه ريزي هوشمندانه علاوه بر تغييرات در نوع كالا قصد داشتند بدون انجام صحيح تشريفات قانوني كالا را وارد بازار كنند.
ميرزايي تصريح كرد: شعبه رسيدگي كننده بر اساس نحوه كشف كالا، اظهارات متهمان پرونده، استعلامات صورت گرفته و ساير مستندات موجود در پرونده تخلف را محرز دانست و متهم رديف اول را به عنوان مباشر علاوه بر ضبط كالاهاي مكشوفه به پرداخت 50 ميليارد ريال و همچنين متهم رديف دوم را به عنوان شريك در قاچاق كالا به پرداخت 50 ميليارد ريال جزاي نقدي در حق دولت محكوم كرد.
وي گفت: با اعتراض متهمان به رأي شعبه بدوي، پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه تجديد نظر ارسال شد كه در آن مرجع نيز رأي شعبه بدوي تأييد و تشريفات اجرايي در حال انجام است.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي