مركز ناباروري خراسان جنوبي در انتظار فلوشيپ فوق تخصص نازايي است

بيرجند - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند، گفت: مركز ناباروري و نازايي خراسان جنوبي به صورت كامل تجهيز شده است و اكنون به دنبال فلوشيپ فوق تخصص نازايي براي خدمت رساني به مردم استان هستيم.

به گزارش ايرنا دكتر كاظم قائمي روز دوشنبه در حاشيه مراسم گراميداشت هفته پژوهش و تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: با راه اندازي اين مركز، نيازي به اعزام متقاضيان به استان هايي مثل يزد و مشهد نخواهد بود و تمام خدمات تخصصي نازايي در خراسان جنوبي انجام خواهد شد.
وي همچنين از راه اندازي قريب الوقوع اورژانس شهيد چمران شهرستان فردوس خبر داد و تصريح كرد: با توجه به شعار عدالت در سلامت اين پروژه در دستور كار قرار گرفت و خوشبختانه با توجه به تجهيز امكانات بهداشتي و پزشكي به بهره برداري خواهد رسيد.
به گفته وي در دولت تدبير و اميد اقدام هاي شايسته اي در حوزه بهداشت و درمان اين استان انجام شد كه راه اندازي بيمارستان فوق تخصصي رازي، اورژانس هوايي طبس، مركز ناباروري، اورژانس بيمارستان شهيد چمران، ولي عصر، شهدا و ... از جمله اين اقدام ها هستند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بيرجند، ادامه داد: به زودي با راه اندازي بخش سي تي اسكن و آنژيو گرافي در بيمارستان رازي، شاهد انتقال بخش قلب از بيمارستان ولي عصر به اين بيمارستان خواهيم بود كه مسلم با وجود تجهيزات پيشرفته، بيماران از بهترين خدمات بهداشتي و درماني برخوردار خواهند شد.
قائمي راه اندازي مركز راديوتراپي و شيمي درماني ايران مهر بيرجند كه به همت خيران به بهره برداري رسيده بود را هم از ديگر اقدام هاي درماني در اين مدت بيان كرد و افزود: با افتتاح اين مجموعه ديگر نيازي به اعزام بيماران به خارج از استان نيست به طوري كه از زمان بهره برداري تاكنون 100 بيمار از خدمات راديوتراپي اين مركز استفاده كرده اند.
وي 16 فروردين ماه 96 در ارتباط با ايجاد مركز ناباروي در بيرجند به خبرنگاران گفته بود: با راه اندازي اين مركز مشكل عمده افراد مبتلا به نازايي در استان رفع خواهد شد و نيازي به مراجعه آنها به مراكز درماني ساير استان ها نخواهد بود.
وي ادامه داد: تاكنون 25 ميليارد ريال صرف تكميل، آماده سازي و راه اندازي اين مركز شده است و داراي 2 بخش IUI، IVF است و 85 درصد هزينه ها توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي تامين خواهد شد.
در اين همايش از 35 پژوهشگر دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند تجليل شد.
محتواي پژوهش ها در حوزه هاي مختلف سلامت مورد بررسي قرار گرفته بود و دكتر ريحانه هوشيار و دكتر كوكب نمكين به عنوان پژوهشگران برگزيده سال 96 اين دانشگاه مورد تقدير قرار گرفتند.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054*خبرنگار: محمدرسول ابراهيمي اسفدن *انتشار- مريم پنجابي