۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82767723
T T
۰ نفر

ساخت سه شهرك صنعتي مشترك كره جنوبي و چين

۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82767723
ساخت سه شهرك صنعتي مشترك كره جنوبي و چين

پكن-ايرنا- كره جنوبي اعلام كرد بر اساس توافق با چين و موافقت شوراي دولتي در پكن ، سه شهرك صنعتي توسط اين كشور در چين ساخته خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، با ساخت اين سه شهرك ميزان طرح هايي كه با سرمايه گذاري كره جنوبي در چين اجرا مي شود به شش هزار و 300 طرح مي رسد كه ارزشي معادل 71 ميليارد و 600 ميليون دلار دارد.
كره جنوبي و چين در سال 2015 ميلادي توافقنامه تجارت آزاد را به اجرا گذاشتند و از آن زمان طرح هاي زيادي به صورت مشترك ميان دو كشور ايجاد شده است.
خبرگزاري يونهاپ از كره جنوبي گزارش كرد پكن با شروع كار ايجاد اين سه شهرك در استان هاي شاندونگ، در شرق و جيانگ سو در جنوب شرق و استان گوانگ دونگ در جنوب چين موافقت كرده است.
اين خبر پس از آن منتشر مي شود كه 'مون جايه اين' رييس جمهور كره جنوبي روز چهارشنبه گذشته سفر چهار روزه رسمي به چين انجام داد و با مقام هاي پكن براي توسعه روابط اقتصادي دوجانبه به توافق رسيد.
استقرار سامانه موشكي تاد آمريكا در كره جنوبي در سال 2017 ميلادي موجب شد تا روابط كره جنوبي و چين بسيار تيره شود اما پس از اين سفر و سه ديدار رييسان جمهوري دو كشور در سال جاري ميلادي دو طرف ابراز اميدواري كرده اند كدورت ها برطرف شود و 'لي كه چيانگ' نخست وزير چين سفر 'مون' به پكن را سرفصل تازه اي در مناسبات دانسته است.
البته قرار بود ساخت اين سه شهرك از سال گذشته ميلادي شروع شود اما وقتي بحث آرايش تاد در كره جنوبي مطرح شد، چين اين طرح را معلق كرد.
شركت هاي داراي فن آوري پيشرفته از كره جنوبي و چين قصد دارند به طور مشترك در اين سه شهرك همكاري كنند و اين اقدام بخشي از سياست درهاي باز و اصلاحات اقتصادي چين معرفي شده است.
چين گفته است ساخت شهرك هاي صنعتي مذكور با همكاري دو كشور بخشي از تلاش ها براي پيشبرد برنامه راه ابريشم نوين در كشورهاي آسيايي است.
آساق**231**1904*1144** انتشار دهنده: عليرضا جباري