تصميم ظالمانه آمريكا در انتقال پايتخت به بيت المقدس را محكوم مي كنيم/ملت هاي مسلمان مقابل تصميم به پا خيزند

تهران - ايرنا - نمايندگان پارلمان كشورهاي عضو اتحاديه بين المجالس اسلامي در نشست اضطراري كميته فلسطين ' تصميم ظالمانه آمريكا در انتقال پايتخت به بيت المقدس' را محكوم كردند و از ملت هاي مسلمان خواستتند براي مقابله با اين تصميم به پا خيزند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، حيا القراله نماينده پارلمان اردن روز دوشنبه در نشست اضطراري كميته فلسطين اتحاديه بين‌المجالس كشورهاي اسلامي گفت: فلسطين و مقدسات اسلامي براي اردن يك حادثه گذرا و فوري نيست بلكه هميشه در راس اولويت‌هاي ما قرار داشته و دارد.
وي افزود: اردن نزديك‌ترين كشور به فلسطين است و لذا روابط اردن و فلسطين هميشه قوي‌ترين روابط بوده است.
نماينده پارلمان اردن گفت: ما همواره به دنبال اين بوده‌ايم كه اين روابط تقويت شود، ما همواره از فلسطين حمايت كرده‌ايم و تمام دنيا را به اين مساله رهنمون ساخته‌ايم.
حيا القراله تصريح كرد: ما مخالفت خود را با تصميم بيهوده آمريكا مبني بر به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل از همان ابتدا اعلام كرده و پيامدهاي آن را هشدار داديم و از جامعه بين‌الملل درخواست كرديم تا مسئوليت خود را انجام دهند.
وي ادامه داد: مواضع حمايت از قدس قابل چانه‌زني نيست و ما بر اين موضوع تاكيد داريم كه قدس كليد تحقق ثبات و استقرار در منطقه است و اين تصميم آمريكا روند صلح را دچار تزلزل مي‌كند و احساسات مسلمانان و مسيحيان را بر مي‌انگيزد.
**ملت هاي عرب مقابل تصميم آمريكا به پاخيزند
يوسف عجيسه نماينده پارلمان الجزاير گفت: همه ما مي‌دانيم فلسطين بدون قدس و قدس بدون مسجدالاقصي وجود ندارد و ملت‌هاي عرب و مسلمان بايد در مخالفت با تصميم آمريكا براي انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي به پا خيزند.
وي افزود: حكومت‌هاي اسلامي و عربي هم بايد در جهت رويارويي با اين تصميم جاهلانه آمريكا اقدامي انجام دهند.
نماينده پارلمان الجزاير ادامه داد: تصميم آمريكا براي انتقال سفارت خود به قدس و شناسايي آن به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر رژيم صهيونيستي نشانگر وضعيت آشفته كشورهاي اسلامي است.
يوسف عجيسه تصريح كرد: آنها با اين كار نه تنها به فلسطين بلكه به اصول و هويت و كيان وجودي ملت‌هاي مسلمان تعرض مي‌كنند.

**تصميم ظالمانه آمريكا مبني بر انتقال پايتخت به بيت المقدس را محكوم مي كنيم
عمر داوود نماينده پارلمان چاد گفت: وظيفه مهم ما اين است كه قاطعانه تصميم آمريكا مبني بر انتقال پايتخت را كه ظالمانه است را محكوم كنيم چرا كه اين كار با قطعنامه‌هاي سازمان ملل در خصوص فلسطين مغاير است و باعث ايجاد تنش در خاورميانه مي‌شود.
وي افزود: ما خواهان اين هستيم كه امت اسلامي از اين حق دفاع كند، مردم مظلوم فلسطين نبايد مورد اين هجمه قرار گيرند.
نماينده پارلمان چاد گفت: مجلس ملي چاد از سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي در راستاي حمايت از حقوق مشروع فلسطين و آرمان فلسطين حمايت مي‌كند.

**جامعه جهاني بايد به كمك فلسطين بيايد
نورحياتي علي آسقاف نماينده پارلمان اندونزي گفت :‌ ما نبايد اقدام آمريكا را ناديده بگيريم. تصميم ايالات متحده در زمينه انتقال پايتخت اسرائيل به قدس در جامعه جهاني وظيفه‌اي را براي ما ايجاد كرده كه به كمك فلسطين بشتابيم.
وي گفت: ما اينجا گرد هم جمع‌ شده‌ايم تا به صورت دسته جمعي تصميم آمريكا را رد كنيم. ما بايد با گام بلند و تصميم راسخ مقابل اين اقدام بايستيم.
نماينده پارلمان اندونزي افزود: اعضاي سازمان همكاري‌هاي اسلامي بايد از كشورهاي اسلامي كه هنوز فلسطين را به رسميت نشناخته‌اند، بخواهند آن را به رسميت بشناسند و سياست‌هاي واحد را در اين زمينه در پيش بگيرند.
سيام**9121**9314**
خبرنگار:سميه لاري**انتشار: كتايون لامع زاده