۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82767349
T T
۰ نفر
كلیات لایحه بودجه 97 در كمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شد

شهركرد- ایرنا- عضو كمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب كلیات لایحه بودجه 97 در این كمیسیون در صبح دوشنبه خبر داد.

علی كاظمی باباحیدری در گفت وگو با ایرنا افزود: این لایحه با جمع آوری نظرات مخالفان و موافقان و دیدگاه های مركز پژوهش ها و دیوان محاسبات، اتاق بازرگانی و دفاعیات معاون رئیس جمهوری و رئیس برنامه و بودجه، با حضور نمایندگان عضو كمیسیون به تصویب رسید.
به گفته وی، پس از تصویب كلیات بودجه 97 در كمیسیون و برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس، بررسی ردیف های این لایحه از سوی نمایندگان عضو آغاز شد.
به گفته وی، لایحه بودجه سال 97 كل كشور از شفافیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار است كه ایجاد فرصت های شغلی و توجه به عدالت اجتماعی، توجه ویژه به اولویت های برنامه ای از جمله آب، محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها، حمل و نقل ریلی و عمومی، توجه به مسكن و بافت های فرسوده از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال آینده كل كشور است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی یكشنبه هفته گذشته با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 را تقدیم مجلس كرد.
لایحه بودجه 97 پس از بررسی در كمیسیون های مربوطه به كمیسیون تلفیق می رود و پس از تصویب در كمیسیون تلفیق در صحن علنی برای كسب آرا نمایندگان ارائه می شود.
كمیسیون‌های تخصصی موظفند حداكثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به كمیسیون تلفیق تقدیم كنند و كمیسیون تلفیق نیز موظف است حداكثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش كمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش كمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم كند، مهلت رسیدگی كمیسیون تلفیق حداكثر تا 15 روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است.
2097 /1354
خبرنگار: محمود رئیسی** انتشار دهنده : پروانه امانی
۰ نفر