صدور بيش از 74 هزار بارنامه و جابجايي افزون بر300 هزار مسافر از انزلي

انزلي - ايرنا - فرماندار شهرستان بندرانزلي از صدور بيش از 74 هزار بارنامه و جابجايي افزون بر 306 هزارمسافر در هشت ماه امسال از اين شهر ساحلي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ميرشمس مومني زاده عصر يكشنبه با تبريك فرارسيدن روز حمل و نقل به همه تلاشگران و فعالان اين حوزه مهم و اساسي كشور در جمع خبرنگاران اظهار كرد: از ابتداي امسال تاكنون 74 هزار و 77 بارنامه براي انتقال و جابجايي يك ميليون و 630 هزار و 501 تن كالا از مبدا بندرانزلي به شهرهاي ديگر صادر شده است.
وي افزود: در همين مدت 306 هزار و 579 مسافر نيز توسط 41 هزار و 20 دستگاه خودروي سواري و اتوبوس به شهرهاي ديگر سفر كرده اند.
فرماندار انزلي تاكيد كرد: حمل و نقل به عنوان يكي از پايه هاي اقتصاد در جامعه امروز مورد توجه برنامه ريزان اقتصادي كشور قرار دارد و رسيدن به توسعه پايدار شهري، در گرو تلاش هاي بي وقفه تلاشگران عرصه حمل و نقل است.
بندرانزلي در 40 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع شده و داراي يك پايانه حمل و نقل بار و دو پايانه مسافر است كه در بخش مسافر، تعداد پنج شركت اتوبوسراني، دو شركت ميني بوسراني و سه شركت سواري كرايه فعال است.
26 آذر سال 1362 در اوج روزهاي دفاع مقدس برخي بنادر كشور غير فعال بود و قابليت تخليه و بارگيري نداشتند و از اين رو كالاهاي اساسي مورد نياز مردم در بنادر انباشته شده بود كه در همان روز به فرمان بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، كاميون داران سراسر كشور به جنوب و جنوب غرب عزيمت و كالاهاي مورد نياز كشور را حمل كردند و اين روز، به موجب فرمان ايشان و لبيك رانندگان و صنوف حمل و نقل جاده اي، به عنوان روز حمل و نقل نامگذاري شده است.
خبرنگار:رضا اكبري ** انتشاردهنده:كبيري
7471/2007