۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82766700
T T
۰ نفر
63مورد مجوز سقط درمانی در كهگیلویه و بویراحمد صادر شد

یاسوج- ایرنا- مدیركل پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد گفت: 63مورد گواهی صدور مجوز سقط درمانی درسال جاری در اداره كل پزشكی قانونی استان صادر شده است.

كامروز امینی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در هشت ماه گذشته 99مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره كل پزشكی قانونی استان پذیرش شده است.
وی افزود: از این تعداد 63 مورد با بررسی مدارك و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی شد.
مدیركل پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: تعداد 30 مورد عدم صدور مجوز و تعداد 6مورد نیز بعد از تشكیل پرونده به جهت عدم پیگیری مراجعین بایگانی شده است.
وی عنوان كرد: آمار تشكیل پرونده جهت سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته 100 مورد و صدور گواهی سقط درمانی 64 مورد بود كه در مقایسه این آمار در سال جاری كاهش داشته است.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشكی قانونی كشور، استان كهگیلویه وبویراحمد در سال 1395 به نسبت جمعیت در رتبه دوم میزان معاینات جسمانی سقط درمانی به ازای هر صد هزار نفر در كشور قرار داشت.
ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یك بیماری جدی در مادر از جمله شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی است.
در مورد مشكلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیك و یا سونوگرافی معتبر است ضمن اینكه ناهنجاری یا ناهنجاری ها به گونه ای باشد كه موجب حرج مادر شود كه در این صورت، رضایت آگاهانه و كتبی مادر، سن بارداری كمتر از 19هفته براساس سونوگرافی معتبر لازم است .
همچنین باید حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشكی قانونی برسد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662