۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۳
کد خبر: 82756613
T T
۰ نفر

زخمه هاي تار مجيد درخشاني در كنسرت گيلان

۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۳
کد خبر: 82756613
زخمه هاي تار مجيد درخشاني در كنسرت گيلان

رشت - ايرنا - زخمه هاي تار مجيد درخشاني در كنسرتي با عنوان موسيقي ايراني به گيلان رسيد و اين آهنگساز و نوازنده‌ برجسته‌ تار كشورمان، در مجتمع فرهنگي - هنري خاتم‌الانبياء رشت ميزبان علاقمندان به هنر موسيقي ايراني شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين كنسرت، اشكان كمانگري به عنوان خواننده و نوازندگاني همچون شاهو عندليبي ني، شهرام منظمي سنتور، امين گلستاني عود، مهرداد ناصحي كمانچه و قيچك، عليرضا دريايي كمانچه، شهاب آذين مهر تار، آرش عزيزي تار، كامران يعقوبي تمبك، سام خواجه وند دف حضور دارند.
اين آهنگساز و نوازنده برجسته‌ تار هفته‌ گذشته در جنوب ايران با همراهي گروه موسيقي ارگان كه از نوازندگان شهرهاي جنوبي ايران هستند، كنسرت‌هاي غبار را اجرا و علاوه بر استقبال مخاطبان جنوب ايران، نشان تقدير توسط فرماندار ماهشهر را دريافت كرد.
كنسرت موسيقي ايراني به سرپرستي مجيد درخشاني، 16 و 17 آذرماه جاري در دو سانس 19 و 21 در سالن شهيد انصاري مجتمع فرهنگي خاتم الانبياء رشت برگزار مي شود.
آلبوم خروش با صداي مجتبي عسگري از آخرين آثار انتشار يافته درخشاني است؛ تصنيف سوختن با شعر هوشنگ ابتهاج، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنيف مست شب رو با شعر مهرداد اوستا و حميد حاجي‌زاده، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنيف آيينه‌ام با شعر عليرضا بديع، ساز و آواز مثنوي با شعر مولوي، خروش، دونوازي يسناي و تار و تصنيف ناپيدا با شعر عطار نيشابوري تعدادي از قطعات آلبوم خروش كه مجموعه‌اي از اركستر زهي و سازهاي سنتي ايراني ديگر آثار مجيد درخشاني است.
درخشاني از شاگردان محمدرضا لطفي و اعضاي اوليه گروه شيداست. او آلبوم بچه‌ها بهار را با حسين عليزاده و آلبوم قاصدك را با صداي اخوان ثالث در دهه 1360 منتشر كرد. همچنين در سال 1375 محمدرضا شجريان را به عنوان آهنگساز و نوازنده تار در آلبوم در خيال همراهي كرد. او در سال 1384، پس از 21 سال، به ايران بازگشت و گروه خورشيد را بنيان گذاشت و به همراه اين گروه 15 كنسرت در تهران و شهرستان‌ها و چين و فرانسه انجام داد. همچنين آلبوم‌هايي چون من طربم، بيدار دلان، فصل باران، ترنجستان، از بودن و سرودن و آسمانه را منتشر كرد.
درخشاني در تابستان 1386 به همراه گروه خود و دو گروه از تاجيكستان و افغانستان، به مناسبت هشتصدمين سالگرد تولد مولانا، كنسرت‌هايي در يونسكو در پاريس اجرا كرد. او از سال 1385، محمدرضا شجريان و گروه آوا را در كنسرت‌هاي اروپا، آمريكا و ايران همراهي كرد. در اين دوران دو اثر به نام‌هاي غوغاي عشق‌بازان و كنسرت محمدرضا شجريان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.
خبرنگار:مرضيه ضامن** انتشاردهنده:كبيري
1881/2007