۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82756528
T T
۰ نفر

امام جمعه داران:

محور مقاومت بايد تقويت شود

۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82756528

فريدن، اصفهان -ايرنا- امام جمعه داران گفت: محور مقاومت يكي از مهمترين مسائلي است كه بايد بيش از پيش توسط مسلمانان تقويت شود.

به گزارش ايرنا؛ حجت الاسلام اسماعيل سياوشي در خطبه هاي نماز جمعه شهر داران كه در محل مسجد صاحب زمان اين شهر برگزار شد، با اشاره به رويداد هاي اخير در باره فلسطين از همه مسلمانان خواست تا بصورت يكپارچه در مقابل اين رژيم صهيونيستي قيام كنند.
امام جمعه داران با بيان اين كه اقدام ترامپ ماهيت واقعي كشورهاي غربي را نشان داد، افزود: بسياري از كشورهاي اسلامي آگاه شده‌اند كه نبايد به اين كشورها دل بست .
وي ادامه داد: اكنون خيزشي در جهان در برابر اين حركت درحال شكل گيري است چرا كه براي همه ثابت شد كه فتنه و دشمن اصلي آمريكاست.
امام جمعه داران در بخشي ديگر از خطبه ها گفت: اگر در يك خانواده مسلمان هركدام از اعضاي خانواده وظيفه خود در خانواده را درست انجام دهد و جايگاه هركدام در خانواده حفظ شود تا محبت و اقتدار كانون گرم تربيت خانواده مي‌شود.
سياوشي تاكيد كرد: وقتي حرمت پدر و مادر در خانواده حفظ شد، محبت به همديگر داشتند، آنگاه خود به خود اين خانواده تحكيم پيدا مي‌كند و فرزندان نيز از آن‌ها الگو مي گيرند.
خطيب نماز جمعه داران با بيان اين كه همسر در خانواده به عنوان يك تكيه گاه و مشاور است، افزود: وقتي زن و شوهر احساس كردند نيازهايشان در محيط خانواده برطرف مي‌شود و طلاق‌ در جامعه كاهش پيدا مي‌كند .
سياوشي راه درمان طلاق را در ازدواج صحيح دانست و گفت: اگر ازدواج بر اساس احساسات درست و خواسته‌ها و نيازهاي واقعي انجام شود، طلاق‌ها كاهش پيدا مي‌كند.
حجت‌الاسلام اسماعيل سياوشي با اشاره به طرح تامين آب شرب فريدن از منابع پايدار ، اظهار داشت: از سوي وزارت نيرو قبل از تشكيل كابينه مطرح شد كه بحث آب شرب اين شهرستان مصوب شده است؛ اما زمزمه‌هاي غير موثق وجود دارد كه برخي گفته‌اند بخشي از اين منابع آب پايدار را مي‌توان از چاه‌هاي آب تامين كرد؛ يعني منبع پايدار براي تامين آب لحاظ نشود.
وي هشدار داد: مردم اين شهرستان اجازه نخواهند داد ظلم‌هايي كه در حقشان در گذشته انجام شده، دوباره تكرار شود.
امام جمعه داران افزود: تمام 6.5 ميليون متر مكعب تخصيصي بايد محقق شود و اين پروژه بايد به صورت عملي تحقق يابد و اگر اين طرح انجام نشود، در كنار مردم احقاق حقوق خواهيم كرد.
به گزارش ايرنا؛ نمازگزاران پس از اقامه نماز عبادي سياسي جمعه در واكنش به اقدام سخيف آمريكا مبني بر اعلام قدس به عنوان پايتخت اسرائيل راهپيمايي كردند.
فريدن با جمعيت بيش از 49 هزار نفر در 149 كيلومتري غرب استان واقع است.
9861* خبرنگار: فاطمه زماني ** انتشار: سلطانمرادي