۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲:۴۶
کد خبر: 82755957
T T
۰ نفر
نخست‌وزیر نروژ از تصمیم ترامپ درباره قدس به‌شدت ابراز نگرانی كرد

لندن - ایرنا - «ارنا سولبرگ» نخست‌وزیر نروژ از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریكا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌شدت ابراز نگرانی كرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، وی با انتشار پیامی در فضای مجازی هشدار داد كه تصمیم یادشده سبب خواهد شد تا تمام طرف‌ها را از میز مذاكره دور كند.
سولبرگ یادآورشدكه موقعیت بیت‌المقدس بایستی از طریق مذاكره تعیین شود.
پیشتر«اینه اریكسن سوریده» وزیر امور خارجه نروژ نیز شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را نگران‌كننده عنوان كرد و افزود: این اقدام سبب افزایش بی‌ثباتی در منطقه و درعین‌حال طرف‌ها را از میز مذاكره دورتر می‌كند.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه نروژ، وی تصریح كرد: اختلافات باقیمانده در جریان درگیری میان فلسطین و اسرائیل بایستی از طریق مذاكره حل‌وفصل شود.
وزیر امور خارجه نروژ با تاكید بر لزوم ازسرگیری مذاكرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی افزود: نروژ از تلاش‌ها برای مذاكره پیرامون راه‌حل تشكیل دو كشور فلسطین و اسرائیل حمایت می‌كند.
سوریده همچنین حمایت رئیس‌جمهوری آمریكا از راه‌حل تشكیل دو دولت فلسطین و اسرائیل را حائز اهمیت دانست و تاكید كرد كه آینده بیت‌المقدس بایستی از طریق مذاكره تعیین شود.
اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریكا برای شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موجی از واكنش‌های جهانی را علیه واشنگتن به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا، شهر قدس كه مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای‌داده بخش لاینفك فلسطین بوده و یكی از مهم‌ترین اماكن سه‌گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریكا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاكید كرد كه «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند».
شبد**اروپام ** هـ ن **1010
انتشار:حسن معظمی