شور و شعف دهها زائر آستان ثامن الائمه (ع) در سالروز فرخنده ميلاد نبي (ص) و سلاله پاكش

مشهد- ايرنا- همزمان با 17 ربيع الاول، سالروز ميلاد 2 اختر تابناك آسمان ولايت، نبي مكرم اسلام (ص) و سلاله پاكش حضرت امام جعفر صادق (ع)، زائران و مجاوران بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به مولودي خواني پرداخته و غريو شادماني سر دادند.

به گزارش ايرنا، همزمان با شب ميلاد اين 2 مخلوق پاك خداوند، گلبانگ نقاره‌ هاي حرم مطهر رضوي، مولود نبي مكرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را بشارت دادند و با طنين نواي نقاره ها، بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و شهر مشهد غرق در شادي و سرور شد.
هزاران زائر و مجاور همزمان با غروب 16 ربيع الاول خود را به پابوسي آستان حضرت امام رضا (ع) رساندند تا به ساحت مقدس آن حضرت عرض ارادت كرده و دلهاي مملو از عشق و شور خود را با پنجره فولادش گره زنند و كبوتر بي قرار دلهايشان را در آسمان شهر خورشيد هشتم به پرواز درآوردند.
تمام شهر بالاخص آستان ملائك پاسبان رضوي چراغاني و آذين بندي شده و خادمان اين بارگاه با عود و سپند آماده پذيرايي از خيل عاشقان و زائراني هستند كه از سراسر جهان براي عرض تبريك و شادباش به اين حرم نوراني مشرف مي شوند.
عطر محمدي در سراسر اماكن متبركه، مشام جان را نوازش مي دهد و آستان ثامن الحجج حضرت علي بن موسي الرضا (ع) مملو از بوي خوش معنويت است.
آيين ويژه شب ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) و سلاله پاكش حضرت امام جعفر صادق (ع) سه شنبه شب در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد و ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت به مولودي خواني و مديحه سرايي پرداختند.
يكي از سخنرانان در اين مراسم به وصف ويژگي هاي بارز پيامبر اكرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: در قرآن كريم با الفاظ و بيانات بسيار خوش آهنگ و پرمغز، به تمجيد و ستايش نبي مكرم اسلام (ص) پرداخته شده است.
حجت الاسلام سعدي افزود: شخصيت پيامبر اسلام (ص) داراي ابعاد وسيع و والايي است و خداوند از اخلاق آن حضرت به عنوان 'عظيم' تعبير كرده است كه همه ذرات و انس و جن و همه ملائك سر تعظيم نسبت به ايشان فرو مي آورند.
وي اظهار كرد: امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) نيز دوران شكوفايي معارف اهل بيت (ع) بود و شخصيت آن حضرت آنچنان جامع و برجسته بود كه علاوه بر شيعيان، عالمان و عارفان اهل سنت نيز توجهي ويژه به آن حضرت داشته و برتري علمي و شخصيتي ايشان را ستوده اند.
همزمان با اين مراسم، آيين ويژه شب ميلاد در بقاع متبركه، مساجد، اماكن مذهبي و تكاياي مختلف مشهد و ساير شهرستان هاي استان خراسان رضوي نيز برگزار شد.
خبرنگار: ميترا عبداللهي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
7489 / 6053