۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۶
کد خبر: 82751444
T T
۰ نفر
فضاهای بدون استفاده روستایی به خانه ورزش تبدیل می شود

همدان - ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی كشور گفت: فضاهای غیراستفاده در روستاها به ویژه مكان های سرپوشیده به خانه ورزش تبدیل می شود.

غلامرضا جعفری روز یكشنبه در جمع اعضای هیات روستایی و بومی محلی استان همدان، اظهار كرد: در همین چارچوب تجهیز یكهزار خانه ورزشی در مناطق روستایی در اولویت برنامه های اجرایی فدراسیون قرار دارد.
وی اضافه كرد: تجهیز خانه های ورزشی در مناطق روستایی در افزایش آمار كمی و كیفی ورزش تاثیر بسزایی دارد و انتظار داریم ترویج ورزش روستایی در زندگی مردم تاثیرگذاری ویژه ای داشته باشد.
جعفری بیان كرد: باید مكان های بدون استفاده برای ایجاد خانه ورزش روستایی شناسایی شود و با ایجاد این خانه ها، رابط ورزش روستاها مسئول خانه های ورزش می شود و از این پس مسابقات بین خانه های ورزش برگزار خواهد شد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خاطرنشان كرد: محدودیتی برای تجهیز خانه های ورزش روستایی نداریم اما توسعه زیرساخت های ورزشی تمام روستاهای كشور در حال حاضر غیرممكن است.
وی افزود: مناطق روستایی آسیب پذیر هستند و باید در طول سال نیز به آنها برای فراهم كردن اوقات فراغت توجه ویژه ای كرد؛ ضمن اینكه هیات های روستایی و بومی محلی باید در كنار روستاها، توجه جدی به رشد و اعتلای ورزش در بین عشایر داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه توسعه ورزش نیازمند سرمایه گذاری است و دولت و بخش خصوصی باید در این مسیر ورزش را حمایت كنند، یادآور شد: ورود سرمایه گذاران در حوزه ورزش بسیار ضروری است و نقش مهمی در توسعه این بخش دارد.
وی عملكرد هیات روستایی و بومی محلی همدان را رضایت بخش دانست و گفت: استان همدان با حمایت از فعالیت های ورزش روستایی استعدادهای خوبی را در رشته های مختلف ورزشی كشف و پرورش داده است.
وی با تاكید بر لزوم توسعه و ارتقای ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در همدان، افزود: هیات های روستایی استان های كشور باید با تعامل بیشتر بین اعضای هیات زمینه‌ساز پیشرفت این ورزش باشند.
وی با اشاره به اینكه ورزش دانش آموزی نقش مهم و تاثیر گذاری در پیشرفت ورزش روستایی دارد، گفت: امسال با همكاری آموزش و پرورش به دنبال تقویت ورزش همگانی در روستاها و شناسایی استعدادهای ورزش دانش‌آموزی هستیم.
وی با بیان اینكه استعدادهای درخشان روستاها جهت ارتقا و پیشرفت حمایت می‌شوند، افزود: انعقاد تفاهم نامه همكاری میان فدراسیون و آموزش و پرورش، راهكاری برای پررنگ كردن ورزش در روستاهای استان است.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با اشاره به پیگیری های این فدراسیون در خصوص بیمه ورزشكاران، گفت: بیمه ورزشكاران روستایی و بازی‌های محلی از موضوعات مهمی است كه با تلاش متعدد در دستور كار فدراسیون قرار گرفت و ثبت نام ورزشكاران این فدراسیون به صورت اینترنتی انجام می شود.
غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی كشور برای حضور در مجمع انتخابات هیات روستایی و بومی محلی همدان به این شهر سفر كرده است.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع كندجانی
۰ نفر