۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82741278
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت يزد: مسئولان و مردم روحيه بسيجي را در خود تقويت كنند

يزد - ايرنا - امام جمعه موقت يزد گفت: بسيج شجره طبيه سودمندي در نظام اسلامي است، نيروهاي بسيجي هم سربازان ولايت هستند، مسئولان و مردم نيز روحيه بسيجي را در خود تقويت كنند.

حجت الاسلام سيد محمدجواد آيت اللهي در نماز جمعه اين هفته شهر يزد با تبريك هفته بسيج افزود: روحيه بسيجي در سه بحث ايمان به خدا و اخلاص، بصيرت و آگاهي و شناخت دوست از دشمن، موقعيت شناسي و عمل جهادي و استفاده از فرصت ها خلاصه مي شود.
وي با تجليل از همه عوامل موثر در پيروزي هاي اخير جبهه مقاومت و اعلام نابودي شجره خبيثه داعش، افزود: مهمترين عامل در اين پيروزي ها لطف و فضل و رحمت الهي است كه هميشه شامل حال ملت ايران بود و هميشه نيز خواهد بود.
امام جمعه موقت يزد اضافه كرد: 2 عامل ديگر كه ظاهري و فرعي است نيز شامل رهبري هاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب و وجود ملت ولايتمدار ، شجاع و دلير ايران و بسيجيان و سرداراني همچون سرلشكر سليماني است.
آيت اللهي ادامه داد: هرچه از عمر پربركت اين سيد بزرگوار حضرت آيت الله خامنه اي مي گذرد بر تيزبيني ، بصيرت ، صلابت و شجاعت ايشان در برابر دشمنان و مهرباني و رئوف بودنشان در مقابل مومنان و ملت مسلمان افزوده مي شود كه نمونه آن را در جريان حادثه زلزله كرمانشاه ديديم.
وي با بيان اينكه بهترين رهبر جهان اميرالمومنين علي (ع) بودند، اظهار كرد: ايشان به دليل نداشتن سرباز و امتي ولايتمدار و مومن همچون ملت ايران مورد ظلم هاي زياد قرار گرفته و ولايتش را غصب كردند.
امام جمعه موقت يزد با تجليل از هيات هاي عزاداري در برگزاري مراسم هاي محرم و صفر گفت: هياتها در عزاداري ها خوب وارد ميدان شدند و عزاداري مي كنند اما در شادي ها خوب ظاهر نمي شوند.
وي افزود: چون در شادي ها كم گذاشته ايم عده اي خود را متولي شادي مردم دانسته و برنامه هاي حرام اجرا مي كنند، از اين رو هيات ها بايد دسته ها و الگوهاي شادي و برنامه اطعام براي نيازمندان تعريف كنند تا اين افراد بي اعتقاد به دين از ميدان خارج شوند.
آيت اللهي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه امروز يزد با تبريك روز نيروي دريايي و نيز در پيش بودن ايام ولايت امام زمان (عج) اظهار كرد: حضرت ابراهيم (ع) پيامبر بزرگ الهي بعد از 90 سال عمر و گذراندن 30 آزمايش و چهار مرحله به امامت از سوي پروردگار نائل شد اما حضرت مهدي (عج) در سن حدود پنج سالگي به اين مقام رسيدند از اين رو بيش از پيش در مسير و راه ايشان باشيم.
1968/ 2047* خبرنگار : محمودرضا رحماني ** انتشار : عباسقلي اشكورجيري
۰ نفر