۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82740506
T T
۰ نفر
معاون رئیس جمهوری: دولت 11 طرح برای تبریز 2018 در دست اجرا دارد

تبریز - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت برای رویداد تبریز 2018 كه آئین افتتاحیه آن همزمان با آغاز سال جدید شمسی در نوروز 97 با حضور دكتر روحانی در تبریز برگزار خواهد شد 11 طرح را با یكهزار و 600 میلیارد ریال در دست اجرا و برنامه ریزی دارد.

علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزي و اجرایي تبریز ٢٠١٨ توجه به امر تبلیغات برای این رویداد بین المللی را بسیار مهم و موثر دانست و با بیان اینكه در این رابطه فرصت های زیادی از دست رفته است، گفت: تبلیغات بین المللی در این زمینه را باید بیشتر از گذشته ادامه داد و در این مسیر بخش خصوصی باید وارد میدان شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رویداد تبریز 2018 به عنوان فرصتی بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه گردشگری و توسعه این صنعت پردرآمد یاد و اظهار كرد: این مهم باید فتح بابی باشد برای رونق و رشد صنعت و اقتصاد گردشگری كشور و منطقه، زیرا كه این صنعت جزو سه حوزه پردرآمد اقتصادی جهان به شمار می رود.
مونسان با بیان اینكه گردشگری در اشتغال زائی نقش تعیین كننده و بسیار مهمی دارد، یادآوری كرد: از هر 11شغل در جهان یك مورد به اشتغال مستقیم صنعت گردشگری اختصاص دارد و با توجه به ظرفیت های بسیار برجسته ایران و آذربایجان در این زمینه، می توان با كوچكترین سرمایه گذاری ها و زحمات اندك در بازار نه چندان رقابتی وارد شد.
وی، گردشگری را زمینه ای لازم و مفید در توزیع عادلانه ثروت در كشور خواند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با بیان اینكه در ماه های گذشته كار چندان مفیدی برای رویداد بین المللی تبریز 2018 صورت نگرفته و فرصت ها از دست رفته است گفت: در این رابطه نباید به اعتبارات و بودجه های ملی توجه شود زیرا به دلیل كمبودهای اعتباری دولت انتظار زیادی در این رابطه متصور نیست و باید مسئولان استانی به داشته های داخل استان معطوف شوند.
مونسان، نقش دولت در توسعه گردشگری را هموار كننده راه این مسیر توصیف و اظهار كرد: در این راه دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت های لازم از تبریز 2018 را دارند اما در كنار آن توجه به ظرفیت های داخلی استان باید مد نظر باشد.
وی، برگزاری نمایشگاه های با كیفیت صنایع دستی، تورهای اینفو به خصوص با كشورهای تركیه و جمهوری آذربایجان و همكاری شهرداری تبریز برای برگشت ساختمان های اداری قدیمی به عرصه گردشگری و دستور ویژه استاندار آذربایجان شرقی در این باره را از جمله راهكارهای فوری برای معرفی رویداد تبریز 2018 به جهانیان بیان كرد.
به گزارش ایرنا، رئیس افتخاری ستاد تبریز 2018 نیز در این نشست با تاكید بر اینكه تاكنون اقدامات شایسته ای برای این رویداد بزرگ به انجام نرسیده است، گفت: باید برای 365 روز از سال 2018 تا پایان آن به صورت روزانه برنامه های مدون با اقدامات جانبی آن در سایت ویژه ای به زبان های زنده دنیا و زبان های رایج در كشورهای اسلامی درج شود.
محمدرضا نعمت زاده افزود: حوزه های هنری و ادبی از جمله فرش تبریز، شعر، ادبیات و مفاخر فرهنگی و علمی و حوزوی آذربایجان و تبریز جزو بهترین زمینه ها برای تبلیغات رویداد تبریز 2018 است كه تاكنون نادیده گرفته شده است.
وی، تبلیغات را بهترین و موثرترین راهكار برای شناسائی و معرفی جاذبه های گردشگری تبریز به جهان بیان و اظهار كرد: متاسفانه در این رابطه نیز نقصان های فراوانی وجود دارد و باید بخش خصوصی در این عرصه وارد شود.
نعمت زاده ادامه داد: تا زمانی كه بخش خصوصی وارد میدان نشود نتایج مناسبی از نشست های تبریز 2018 حاصل نخواهد شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
۰ نفر