۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82740264
T T
۰ نفر
تهيه طرح توسعه پايدار چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طرح توسعه پايدار استان به تفكيك شهرستان هاي 9 گانه از طريق انتخاب شركت مشاور مطالعه، تهيه و تدوين مي شود.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي شامگاه چهارشنبه در نشست با تعدادي از اعضاي ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در چهارمحال و بختياري تاكيد كرد: كشاورزي، گردشگري، دامداري، صنعت و تجارت از مهمترين برنامه هاي افق توسعه استان محسوب مي شود.
وي آب و خاك را به عنوان كانون اقتصاد مقاومتي در ايران دانست و افزود: استفاده صحيح از آب و خاك باعث جلوگيري از واردات و فاصله از اقتصاد غيرمقاومتي مي شود.
عباسي تصريح كرد: براي توسعه چهارمحال و بختياري برنامه هاي گوناگوني براساس معيارهاي قانوني، علمي و كارشناسي طراحي و اجرايي مي شود.
وي يادآور شد: همدلي، تعامل و وحدت رويه موجود بين نيروهاي سياسي، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، مسئولان و قشرهاي مختلف از مهمترين مزيت هاي چهارمحال و بختياري براي تسريع در روند توسعه همه جانبه و پويا است.
استاندار چهارمحال و بختياري اظهار كرد: تلاش براي افزايش اشتغال و كاهش نرخ بيكاري در اين استان از اولويت هاي مهم مديريت عالي استان به شمار مي رود.
وي گفت: به همين منظور در خصوص كاهش نرخ بيكاري پيشنهادي به معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور داده شده تا مبلغي در بودجه سال 1397 رديف اختصاصي براي استان هاي داراي آمار بيكاري اختصاص يابد تا به ميانگين كشوري برسند.
عباسي تاكيد كرد: افزايش رضايتمندي عمومي و تسريع در روند توسعه بخش هاي مختلف نيازمند بهره مندي از توان بخش خصوصي در طرح هاي متفاوت محسوب مي شود.
وي افزود: به همين منظور تعريف زنجيره توليد، افزايش ارزش افزوده توليدات، صادرات و واردات محصولات بايستي با سرعت صورت گيرد.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي**انتشار:جهانبخش صفري
7362/6021