۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82731702
T T
۰ نفر
آخرين جزئيات خدمات رساني استان مركزي به مناطق زلزله زده غرب كشور

اراك - ايرنا - مديركل مديريت بحران استان مركزي با تشريح آخرين جزئيات خدمات رساني اين استان به مناطق زلزله زده غرب كشور گفت: كمك هاي مردمي از اين استان به مناطق زلزله زده كرمانشاه تاكنون بيش از 30 كاميون بوده است.

سعيد فرخي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ستاد بحران استان مركزي در نخستين ساعات وقوع زلزله به سرعت تشكيل شد و جز استان هاي پيشتاز در اعزام نيروها و تجهيزات امدادي و آواربرداري و ارسال كمك ها و مايحتاج ضروري بوده است.
وي گفت: ارسال 2 هزار تخته چادر اسكان، 2 هزار و 50 رول موكت، 2 هزار و 350 عدد پتو ، پنج هزار و 200 قوطي كنسرو و بيش از 15 هزار كارتن خرما ز جمله اقلام كمك هاي ارسالي از استان مركزي به مناطق زلزله زده غرب كشور بوده است.
مديركل مديريت بحران استانداري استان مركزي خاطرنشان كرد: در اين مدت همچنين بيش از 70 هزار قرص نان،يك كاميون آرد، 53 هزار بطري آب معدني نيز براي كمك به مردم آسيب ديده از زمين لرزه در غرب كشور از اين استان ارسال شده است.
فرخي توضيح داد: بيش از 100 نفر عوامل انساني از استان مركزي در حوزه هاي امدادرساني و نجات، تيم هاي واكنش سريع و درمان اضطراري، تجسس و آواربرداري، گروه هاي اصلاحات تاسيسات آب و برق و گاز، اورژانس و شماري از نيروهاي سپاه روح الله در مناطق زلزله زده غرب كشور فعاليت دارند.
وي توضيح داد: نشست هاي ستاد بحران استان در چندين مرحله تشكيل شده و آمادگي كامل براي اعزام نيروهاي انساني تخصصي و هرگونه تجهيزات فني و تخصصي در صورت نياز به مناطق حادثه ديده وجود دارد.
مديركل مديريت بحران استانداري استان مركزي گفت: مردم اين استان بايد از هرگونه اعزام انفرادي و شخصي كمك ها به مناطق زلزله زده غرب كشور خودداري كنند و براي بهره گيري هرچه بيشتر از داوطلبان اعزام به مناطق زلزله زده غرب كشور اين اعزام ها بايد در قالب گروه هاي هلال احمر به منطقه انجام شود.
فرخي بيان كرد: گروه هاي انفرادي در مراجعه به اماكن زلزله زده ممكن است با مشكلات مختلفي روبه شوند از طرفي نيازسنجي و شرايط منطقه را به خوبي آشنايي ندارند و در انسجام برنامه مشكلاتي ايجاد مي شود.
وي ادامه داد: اعزام كمك هاي مردمي از طريق هلال احمر و سپاه روح الله استان مركزي موجب مي شود اين كمك ها به بهترين شكل و در نهايت نظم به دست مردم نيازمند در اين مناطق برسد و به صورت عادلانه در بين آنان توزيع شود.
مديركل مديريت بحران استانداري استان مركزي خاطر نشان كرد: داوطلبان اعزام به مناطق زلزله زده استان كرمانشاه مي توانند با تماس با شماره 32213238 تخصص خود را به جمعيت هلال احمر استان اعلام كنند و در صورت نياز به تخصص آنان در قالب تيم هاي هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور يابند.
فرخي افزود: خسارت هاي وارده به مناطق زلزله زده به كوتاه مدت ختم نمي شود نياز است كمك هاي مسئولان و مردم به صورت نظام مند انجام شود تا روند بازسازي و راهبري مسائل اساسي مردم بحران زده با سرعت و كيفيت بيشتري پي گرفته شود.
وي اظهار كرد: مردم براي كمك به زلزله زدگان مي توانند كمك هاي نقدي خود را از طريق شماره حساب 99999 نزد بانك هاي ملي، ملت و سپه واريز و فيش آن را به هلال احمر تحويل دهند.
فرخي گفت: روز گذشته در بازديد ميداني از مناطق زلزله زده كرمانشاه و ارزيابي شرايط ، مهمترين نيازهاي فعلي تامين چادر، پتو، آب معدني، كنسرو و لباس هاي گرم است و مردم مي توانند كمك هاي غير نقدي خود را بر مبناي اين اولويت ها با مراجعه به شعب هلال احمر در شهرستان هاي استان تحويل دهند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزي ياد آور شد: 22 كاميون ارسالي كمك هاي استان به مناطق زلزله زده غرب كشور توسط جمعيت هلال احمر بوده است و اعزام سه دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه ماشين كمك دار، 30 نفر از مختصصان واكنش سري، آوار برداري و درمان استراري به مناطق زلزله زده استان كرمانشاه اعزام و هم اكنون در اين منطقه به خدمت رساني به مردم مشغول هستند.
وي ادامه داد: 15 نفر نيروي آوار برداري و 15 نفر تيم كوهستاني سازمان هاي مردم نهاد استان مركزي نيز امروز در قالب 2 تيم هلال احمر به مناطق زلزله زده غرب كشور اعزام شدند.
زمين لرزه يكشنبه شب 7.3 ريشتر و محل وقوع استان كرمانشاه - حوالي ازگله بوده است.
اين زمين لرزه در ساعت 21 و 48 دقيقه رخ داده و طول جغرافيايي: 45.9 و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 كيلومتري زمين بوده است.
1955/6013/خبرنگار: مهدي عظيمي***انتشاردهنده:مژگان حيدري