۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82731696
T T
۰ نفر
مسايل شهري تنها به امور عمراني و سخت افزاري محدود نيست

قزوين-ايرنا-معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين گفت: مسايل شهري تنها به امور عمراني و سخت افزاري محدود نيست بلكه در اين حوزه موضوعاتي چون فرهنگ و حقوق شهروندي نيز وجود دارند.

به گزارش ايرنا علي فرخزاد روز چهارشنبه در نخستين همايش تخصصي جايگاه حقوق شهروندي در طرح هاي توسعه و عمران شهري كه توسط اداره كل راه و شهرسازي استان قزوين برگزار شد،افزود: ما براي ايجاد سيما و منظر شهري قوانين و آيين هاي نامه هاي فراواني داريم اما متاسفانه در اين حوزه با نارضايتي دولتمردان ، سياستمداران و مردم رو به رو هستيم.
اين مسئول گفت: در راستاي توجه بيشتر به مردم، سيما و منظر شهري و حقوق شهروندي امروز در كشور ما نياز به بازنگري دارد.
وي با اشاره به اينكه مردم برخي مناطق شهري ما در حوزه ساخت و سازها و مقاوم سازي منازل خود به دليل وجود قوانين نامناسب با بلاتكليفي روبه رو هستند، اضافه كرد: ما در رابطه با حقوق شهروندي صحبت مي كنيم اما چگونه است كه تاكنون با وجود برگزاري همايش ها و نشست هاي تخصصي فراوان نتوانسته ايم رضايت مردم را در اين زمينه جلب كنيم؟
فرخزاد ادامه داد: شايد اشكال كار ما در مباحث ساخت و ساز و سيماي منظر شهري نگاه بالا به پايين است كه بايد در اين خصوص تجديد نظر كرد.
وي ادامه داد: هميشه فكر مي كنيم تمام انرژي و توان خود را روي مسايل و مباحث شهري مي گذاريم در حالي كه به موضوعات خاص آن توجه نداريم و عموما به مسايل آرماني و تئوري مي پردازيم كه پاسخگوي نيازهاي موجود نيستند.
فرخزاد افزود: در نگاه به مسايل شهري نبايد تنها به امور عمراني و سخت افزاري توجه داشته باشيم بلكه نگاه عمده ما بايد به سمت كمك به ايجاد زندگي خوب و سالم شهري باشد.
وي با اشاره به ضرورت پرداختن به مسايل فرهنگي شهرها و هزينه كرد در اين خصوص، اظهار كرد: سال گذشته اعتبارات عمراني استان يك هزار و200 ميليارد ريال و اعتبارات ارزش افزوده روستاهاي قزوين نيز 700ميليارد ريال بود كه بخشي از اين هزينه ها را مي توان به اين موضوع اختصاص داد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين گفت: براي ايجاد زندگي سالم شهروندي بايد سبك زندگي مردم را تغيير دهيم تا به برنامه ها و اهداف دور خود در رابطه با حقوق شهروندي دست يابيم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدي**انتشار دهنده: رضا اولادي