۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82727683
T T
۰ نفر
درآمدزایی گردشگری سلامت در كشور چهار برابر حوزه گردشگری عمومی است

اراك - ایرنا - نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران گفت: درآمدزایی از محل گردشگری سلامت در كشور بیش از چهار برابر حوزه گردشگری عمومی است.

به گزارش ایرنا، دكتر محمد پناهی روز یكشنبه در حاشیه نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشكی اراك، افزود: ایران در سال گذشته از محل گردشگری سلامت درآمد تقریبی یك و 2 دهم میلیارد دلاری داشت و این مهم ارزش و اهمیت توسعه هدفمند گردشگری سلامت را در سطح كلان و استان ها نشان می دهد.
وی اظهار كرد: پرداختن به گردشگری سلامت مصداق بارز پویایی اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این راستا استفاده از ظرفیت های مراكز درمانی، نیروی انسانی حاذق و ارزشی در حوزه پزشكی و معرفی جاذبه های گردشگری سلامت نقش محوری دارد.
نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران خاطرنشان كرد: ایجاد پیوند مستمر و پایدار با مراكز پزشكی كشور های همسایه در بحث توریسم درمانی و گردشگری سلامت باید به عنوان موضوع اولویت دار در استان های باظرفیت نظیر استان مركزی دنبال شود و در این خصوص بیشترین نیرو باید در باروری ظرفیت های گردشگری سلامت بخش خصوصی متمركز شود.
دكتر پناهی اضافه كرد:تسریع در فرآیند اعطای مجوزهای لازم گردشگری سلامت از موضوعات مهم است و دانشگاه های علوم پزشكی در سراسر كشور باید در همگامی با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی در ایجاد شبكه های قوی و با كیفیت توانمندی های سلامت را به كشورهای دیگر بشناسانند و این ظرفیت ها را به شیوه هدفمند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بارور كنند.
وی توضیح داد: استان مركزی سبقه تاریخی خوبی دارد و در بازدید از مراكز درمانی به ویژه حوزه خصوصی ، قابلیت های تندرستی و سلامت و طبیعت گردی غنی است و این فرصت باید غنیمت شمرده شود و امكان سنجی مناسب توان با برنامه های جدی در باروری گردشگری سلامت آن لحاظ شود.
استان مركزی دارای 20 مركز درمانی است كه راهبری 15 بیمارستان آن با حوزه دولتی، سه بیمارستان با مدیریت درمان تامین اجتماعی است و یك بیمارستان خصوصی در ساوه و 2 بیمارستان خصوصی نیز در اراك فعالیت دارند.
6013/7114/خبرنگار:شیما كریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ