۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۰۰
کد خبر: 82727012
T T
۰ نفر
توليد افزون بر 98 هزار واحد فرآورده هاي خوني در سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - مديركل انتقال خون سيستان و بلوچستان گفت: 98 هزار و 986 واحد فرآورده هاي خوني در هفت ماهه نخست امسال توسط اين سازمان در استان توليد شد.

دكتر سهيلا خسروي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين فرآورده ها شامل گلبول قرمز متراكم، گلبول قرمز كم لكوسيت، پلاكت، پلاسماي تازه منجمد و كرايو پرسيپيتت بوده است.
وي گفت: 56 هزار و 894 نفر از مردم سيستان و بلوچستان از ابتداي امسال تاكنون براي اهداي خون به مراكز انتقال خون مراجعه كردند.
وي ادامه داد: 44 هزار و 594 نفر از مجموع افراد مراجعه كننده به مراكز انتقال خون واجد شرايط لازم براي اهداي خون بودند كه 65 درصد آنان را اهدا كنندگان مستمر تشكيل دادند.
وي با بيان اينكه روزانه افزون بر 330 واحد خون و فرآورده هاي خوني در سيستان و بلوچستان مورد نياز است گفت: سه هزار بيمار تالاسمي، افزون بر 700 بيمار داراي اختلال نادر خون ريزي دهنده، بيماران دياليزي، حوادث و سوانح و غيره در استان نيازمند اهداي خون هموطنان هستند.
مديركل انتقال خون سيستان و بلوچستان گفت: بسياري از بيماران نيازمند به خون در بيمارستان ها چشم انتظار ياري مردم استان براي اهداي خون هستند و اين درحالي است كه فرآورده هاي خوني را نمي توان به مدت طولاني نگهداري كرد.
به گزارش ايرنا، جمعيت سيستان و بلوچستان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت كشور) بر اساس سرشماري نفوس و مسكن سال 95 با 19 شهرستان به افزون بر 2 ميليون و 775 هزارنفر شامل بيش از 704 هزار و 888 خانوار رسيده است.
اين استان از 2 حوزه سيستان در شمال استان شامل شهرستان هاي زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان هاي خاش، ايرانشهر، سراوان، سيب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نيكشهر، سرباز، چابهار و كنارك تشكيل شده است.
شهرستان هاي زاهدان و ميرجاوه نيز در مركز اين استان واقع شده اند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشار دهنده: محدثه حيدري گرجي
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan