۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۹:۱۳
کد خبر: 82723504
T T
۰ نفر
دستگیری 2گروه صیاد غیرمجاز پرندگان شكاری درغرب گلستان

گرگان - ایرنا- رییس محیط زیست شهرستانهای گمیشان و بندرتركمن از دستگیری 2 گروه صیاد غیرمجاز پرندگان شكاری درغرب گلستان طی هفته جاری خبر داد و گفت: دو دستگاه موتورسیكلت پرشتاب وغیرمجاز، 5 پرنده طعمه و ادوات زنده گیری این گونه ها از شكارچیان كشف و ضبط شد.

علی بیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: محیطبانان در ساعات مختلف شبانه روز با حضور در دالان های تردد متخلفان، 3نفر ازشكارچیان غیرمجاز را در این پیوند قبل از هرگونه صید پرندگان درمعرض انقراض خانواده شاهین سانان دستگیر و از أنها دوربین چشمی و چندین قطعه تله مخصوص صید(شبچه) نیز كشف كردند.
وی اضافه كرد: به منظور حفظ و حراست بیشتر از این گونه های با ارزش اقدامات حفاظتی خاصی در مدت زمان حضور پرندگان در زیستگاه های آبی منطقه صورت می گیرد كه از جمله برگزاری گشت های كنترلی و حفاظتی، تجهیز محیطبانی ها و پاسگاه های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیكلت های پرقدرت و نو است.
به گزارش ایرنا، حوزه استحفاظی محیط زیست غرب گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در كریدور مهاجرت پرندگان شكاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این گونه های با ارزش و حمایت شده، است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا