۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82720447
T T
۰ نفر
رئيس فدراسيون لجستيك ايران:ايران در لجستيك با 16 پله ارتقا به رتبه 96 رسيد

تهران - ايرنا - رئيس فدراسيون حمل و نقل و لجستيك ايران گفت: ايران در زمينه لجستيك با 16 پله ارتقا به رتبه 96 جهان دست يافته است اما به لحاظ عملكرد لجستيكي فاصله بسياري با چشم‌اندازهاي ما دارد.

به گزارش ايرنا، مسعود پل ‌مه روز يكشنبه در همايش بين‌المللي حمل و نقل و لجستيك ايران افزود: بانك جهاني كشورها را از نظر شاخص عملكرد ترانزيتي به گروههايي به شرح كشورهاي برتر لجستيكي، كشورهاي داراي لجستيك منسجم، كشورهاي داراي عملكرد نسبي و كشورهاي ضعيف طبقه بندي مي‌كند.
وي اظهارداشت: موقعيت سوق الجيشي ايران در منطقه خاورميانه به لحاظ قابليت تبديل به مركز(هاب) لجستيكي به منظور برقراري ارتباط تجاري بين آسيا - افزيقا - اروپا و ارتباط زميني و دريايي ايران با 15 كشور موقعيت ممتازي را براي ايران در منطقه به وجود آورده است.
رئيس فدراسيون حمل و نقل و لجستيك ايران يادآورشد: طبق برآوردهاي مستند 90 درصد زمان گردش كالا در فرايندهاي لجستيكي انجام مي شود و اين چرخه نشانگر نقش بسيار مهم لجستيك و به خصوص رقابت‌پذيري خدمات لجستيكي است.
پل مه بيان داشت: ترانزيت در واقع تنها يكي از مهمترين مصاديق وابسته به مسائل پيش گفته است كه مي تواند درآمدزايي و اشتغال‌زايي را براي كشور در بر دشاته باشد.
دبير همايش حمل و نقل لجستيك خاطرنشان كرد: لجستيك مي‌تواند به عنوان يك صنعت مستقل اشتغال‌زا و درآمدزا مطرح باشد كه علاوه بر تامين نياز بنگاه هاي داخلي قادر به ارائه خدمات زنجيره اي براي طيف گسترده اي در منطقه و جهان شود.
پل مه با بيان اينكه ايران جزو معدود كشورهايي است كه بالقوه يك كشور تجاري -لجستيكي محسوب مي شود تصريح كرد: ايران در زمينه لجستيك با 16 پله ارتقاء به رتبه 96 دست يافته است اما به لحاظ عملكرد لجستيكي فاصله بسياري با چشم‌اندازهاي ما دارد.
رئيس فدراسيون حمل و نقل و لجستيك ايران خاطرنشان كرد: طبق مستند موجود سهم حمل و نقل در قيمت تمام شده كالا در ايران 12 درصد است در حالي كه ميانگين جهاني 6 درصد است
پل مه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي رقباي ايران خاطرنشان كرد: ايجاد انواع هاب‌هاي لجستيكي مانند بنادر خشك و مراكز لجستيك با هدف ايجاد يكپارچگي در زيرساخت هاي حمل و نقل و بهره‌گيري از اقتصاد مقياس در شيوه هاي كم هزينه تر مانند حمل و نقل ريلي، ارائه انواع خدمات ارزش افزوده در زمينه خدمات لجستيكي، ايجاد شركت هاي لجستيكي در قالب طرف هاي سوم و چهارم، توجه ويژه به حمل و نقل كانتينري و حمل و نقل چند وجهي و به كارگيري سيستم هاي رديابي و رهگيري كالا از مهم ترين اولويت هاي لجستيكي ايران است.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108** 6075* خبرنگار: ايرج منصوري** انتشار: زهرا هجيني نژاد