۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82720429
T T
۰ نفر
كمیته اجرایی فدراسیون بین المللی بوكس آماتور با اجماع آرا رئیس این نهاد را تعلیق كرد

تهران- ایرنا- كمیته اجرایی فدراسیون بین المللی بوكس آماتور (آیبا) به اجماع آرا، رئیس این نهاد را به طور موقت از فعالیت های خود تعلیق كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از تارنمای رسمی آیبا، تعلیق او تا زمان مشخص شدن نتایج رسیدگی به چندین اتهام انضباطی جدی شامل سوء مدیریت مالی علیه چینگ وو كوو برقرار است.
این تصمیم به اجماع آرای 14 عضو كمیته اجرایی در نشست این نهاد كه روز جمعه در دبی برگزار شد، اتخاذ شده است.
رئیس كمیسیون انضباطی ابتدا روز 9 اكتبر چینگ وو كوو را به علت سوء استفاده وی از قدرت كه شش عضو كمیته اجرایی و سه عضو دفتر این نهاد را بركنار كرده بود، تعلیق كرد.
«فرانكو فالسینلی» كه به عنوان رئیس موقت این نهاد انتخاب شده است، گفت: اگر رئیس كمیسیون انضباطی برای نجات این ورزش اقدامی نمی كرد، ما در وضعیت فاجعه باری قرار می گرفتیم. ما در طول تاریخ بوكس هرگز با چنین اوضاعی روبه رو نشده بودیم.
وی گفت: ما خوش شانس هستیم كه رئیس كمیسیون انضباطی با تعلیق وو از قدرت، سازمان ما را نجات داد.
بدنبال افشای تخلفات جدید وو، كمیته انضباطی به اجماع تعلیق وو را تایید كرد و اتهام های جدید سوء استفاده از قدرت و سوء مدیریت مالی را علیه وی مطرح كرد.
«پات فیاكو» عضو كانادایی كمیته اجرایی آیبا گفت: برخی از یافته ها بسیار تكان دهنده است. هرگز تصور نمی كردیم تلاش های وی برای تبدیل سازمان ما به یك كسب و كار شخصی بدون توجه به اساسنامه آیبا است. ما عزم و اتحاد همه اعضا برای محافظت از اعضای فدراسیون های ملی در مقابل آسیب های ناشی از تخلفات وو و سوء مدیریت وی در گذشته را داریم.
برنامه هایی برای برگزاری كنگره فوق العاده در ژانویه 2018 در دبی در دست انجام است. قرار است پیشنهاد رای عدم اعتماد در این كنگره به همه فدراسیون های ملی ارائه شود، هرچند وی تلاش هایی برای جلوگیری از این امر انجام داده است.
به نظر می رسد تازه ترین اقدام كمیته اجرایی آیبا از حمایت اكثریت فدراسیون های ملی برخوردار است. بیش از 80 فدراسیون ملی شامل آمریكا، روسیه، كانادا، برزیل و كوبا در نامه هایی حمایت خود را از برگزاری كنگره فوق العاده و رای عدم اعتماد به وو به منظور اعاده اعتماد به این نهاد اعلام كرده اند.
ورزشی**1584**1368
مترجم:مولوی** انتشار: خیراله شفیعی