۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 82717493
T T
۰ نفر
كتاب خبرگزاری های ایران رونمایی شد

تهران- ایرنا- كتاب «خبرگزاریهای ایران؛ با ضمیمه محیط شناسی راهبردی سایت های خبری ایران» با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، انتظامی بعدازظهر پنجشنبه همزمان با هفتمین روز برپایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در حاشیه رونمایی از كتاب «خبرگزاریهای ایران؛ با ضمیمه محیط شناسی راهبردی سایت های خبری ایران» ضمن تشكر و قدردانی از نویسندگان و پدیدآورندگان این كتاب، آن را اثری ارزشمند در حوزه رسانه و منبعی مفید برای محققان و پژوهشگران عنوان كرد.
وی نویسندگان این كتاب از جمله رضا مقدسی و فرشاد مهدی پور را از چهره های نام آشنای عرصه رسانه و مطبوعات دانست كه از صفر تا صد كارهای رسانه ای یعنی از خبرنگاری تا ریاست بر یك خبرگزاری كشور را عهده دار بوده و به اندازه كافی دارای تجربه هستند.
نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات تاكید كرد: هر دو نویسنده این كتاب به خوبی جنس كار را می شناسند و در انتقال تجربیات موفق عمل كرده اند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: یكی از اشكالات كارهای تئوریك، نداشتن پژوهش هایی است كه كمتر جنبه های عملیاتی و اجرایی دارند.
در ادامه مراسم، یكی از نویسندگان كتاب خبرگزاریهای ایران گفت: بیش از 50 خبرگزاری در كشور تاسیس و راه اندازی شده اند از این رو امیدواریم كه این كتاب مرجعی برای تحقیقات و پژوهش ها قرار گیرد.
رضا مقدسی خاطرنشان كرد: در این كتاب مسائل اصلی خبرگزاریها از لحاظ ساختاری بررسی شده است.
وی افزود: در تهیه این اثر به این نتیجه رسیدیم كه بحث آموزش حرفه ای و تخصصی در رسانه ها برای پرورش و تربیت كادر حرفه ای خبری یك ضرورت انكارناپذیر است كه باید به این مهم اهتمام ویژه شود.
مقدسی در عین حال گفت: اگر بتوانیم سالانه نیروی انسانی لازم را پرورش دهیم گام بزرگ و بلندی برای ارتقای رسانه در كشور برداشته ایم.
درادامه این مراسم كه به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارك یافته بود، مهدی فضائلی نیز به ویژگیهای این كتاب اشاره كرد و افزود: در این اثر؛ تلفیقی از علم و دانش و تجربه را در كنار هم شاهد هستیم.
این فعال رسانه ای به تكثر رسانه ها به ویژه خبرگزاریها در ایران اشاره كرد و گفت: فقدان یك خبرگزاری بین المللی در كشور احساس می شود كه حتما باید راه اندازی شود.
به گفته وی امروز عطش فراوانی برای راه اندازی خبرگزاری در كشور وجود دارد و یكی از علت های آن شاید نگاه به مطرح شدن برخی خبرگزاریها و موفق عمل كردن آنها باشد كه اینچنین انگیزه و عطشی را برای تاسیس خبرگزاری میان عده ای ایجاد كرده است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تا 12 آبان در مصلای بزرگ امام خمینی 6(ره) پذیرای علاقه مندان و بازدیدكنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای كشور است.
فراهنگ ** 1355 **1055
عكس و خبر: علی اكبر قزوینیان**انتشار: زینب كارگر
۰ نفر