۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82716982
T T
۰ نفر
دانشگاه اروميه در طرح آمايش آموزش عالي جزو هشت دانشگاه برتر كشور شد

اروميه- ايرنا- رئيس دانشگاه اروميه گفت: اين دانشگاه در نتايج رتبه بندي طرح آمايش آموزش عالي در موضوع توسعه آموزش، پژوهش و فناوري در سطح ملي جزو دانشگاه هاي سطح 2 و هشت دانشگاه برتر كشور شناخته شد.

رحيم حب نقي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه طرح آمايش آموزش عالي در ادامه مرحله اول طرح سطح بندي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و با دريافت اطلاعات مراكز آموزش عالي سطح كشور در 2 دسته جامع و تخصصي اجرا شد، افزود: 120 موسسه و دانشگاه در اين طرح مورد بررسي قرار گرفتند.
وي هدف اصلي طرح آمايش را ماموريت محوري دانشگاه ها عنوان كرد و افزود: دانشگاه اروميه توانست در بحث توسعه آموزش، پژوهش و فناوري و كمك به رفع چالش ها در سطح ملي بدرخشد و جزو دانشگاههاي موثر در سطح ملي باشد.
وي يكي ديگر از اهداف اين آمايش را تربيت نيروي انساني كارشناس و متخصص با اولويت نيازهاي منطقه اي و محلي، توسعه علم و فناوري، گسترش مرزهاي دانش در سه سطح محلي، منطقه اي و بين المللي اعلام كرد و گفت: بر اساس اعلام معاونت آموزشي وزارت علوم، دانشگاه هاي تهران، شهيد بهشتي، فردوسي مشهد، تبريز، تربيت مدرس، اصفهان و شيراز از جمله دانشگاههاي برتر در سطح يك ملي در ميان دانشگاههاي جامع كشور نام برده شده و سطح دانشگاه اروميه پس از اين دانشگاه ها در ميان دانشگاه هاي داراي سطح 2 ملي عنوان شد.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 15 هزار و 196 دانشجو در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري در دانشگاه اروميه مشغول به تحصيل هستند.
2093/3214
** خبر: شاهين سپهراد ** انتشار: صابر چهرقاني