۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82712189
T T
۰ نفر
عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حكمی، عبدالهادی فقهی زاده را به سمت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب كرد.

به گزارش ایرنا از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حكم سیدعباس صالحی خطاب به فقهی زاده آمده است: «نظر به سوابق علمی و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در حوزه‌ فرهنگ اسلامی به‌ویژه در علوم و معارف قرآنی، به‌موجب این حكم به سمت «معاون قرآن و عترت» منصوب می‌شوید.»
د این حكم تصریح شده است: امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از كلیه ظرفیت‌های موجود در زمینه اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، گسترش پژوهش‌ها و فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، حمایت از تولید، نشر و عرضه آثار و محصولات قرآن و عترت و سایر امور محوله موفق و مؤید باشید.»

عبدالهادی فقهی زاده عضو هیأت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشكده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، دارای دكترای تخصصی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است.
معاون پژوهشی و معاون آموزشی دانشكده علوم حدیث، معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشكده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، عضویت در هیأت امنای دانشگاه قرآن و حدیث قم و تهران، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشكده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشكده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران از جمله سوابق دانشگاهی فقهی زاده است.
سردبیری مجله علمی و پژوهشی پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن، عضویت در هیأت تحریریه مجلات علمی و پژوهشی پژوهش های علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران و داوری جشنواره بین المللی فارابی در چند دوره از جمله فعالیت های علمی معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی همچنین دارای مقالات و آثار پژوهشی در حوزه قرآن و فقه است.
پیش از این حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
فراهنگ ** انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ