رامین:از نمایشگاه کتاب به دوستانم هیچی نمی‌گم/ ریحانه: کتابخانه دارم با ۱۳ جلد کتاب

تهران- ایرنا- در ابتدای صحبت از نمایشگاه کتاب تعریف کرد، اما وقتی به او گفتم در مورد نمایشگاه به دوستان خود چه می‌گویی، گفت: هیچی! اصلا نمی‌گم چند جلد کتاب خریدم نمی‌گویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، وسط یک روز تعطیل نمایشگاهی در میان بازدیدکنندگان خانواده ای را دیدم که فرزندانشان از بس در راهروهای نمایشگاه کتاب چرخیده بودند، خسته شده و نشسته بودند، پسری که در کنار پدر و مادر و خواهرش بر لبه سکوهای سنگی قسمت میانی شبستان نشسته بود، خوشرو با لبخند برای مصاحبه از پدر کسب اجازه کرد و گفت: اسمم رامین است ، هشت سال سن دارم و آمدم کتاب بخرم...

سخنانش کامل کرد: رامین بنایی هستم، ۸ ساله از تهران، همه خانواده خندیدند، با لحن کودکانه و لبخند به لب صحبت خود را ادامه داد و گفت: نمایشگاه خوبی است؛ دوست داشتم کتاب های زیادی بخرم اما نشد؛ راستش .... (دوباره مکث کرد)، و بعد گفت: فقط یک جلد کتاب خریدم. اصلا به دوستانم هیچی نمی‌گم چند جلد کتاب خریدم.

رامین:از نمایشگاه کتاب به دوستانم هیچی نمی‌گم/ ریحانه: کتابخانه دارم با ۱۳ جلد کتاب

یک روز بیشتر نمانده حتما بیایید نمایشگاه

ریحانه خواهر رامین که در کنار او نشسته و به صحبت‌های ما گوش می‌داد نیز گفت: دوازده سال سن و کلاس پنجم دبستان هستم، به نظرم نمایشگاه بسیار خوبی است و من با راهنمایی مادرم سه جلد کتاب رمان خریدم.

ریحانه که خستگی از چشمان معصوم و کودکانه او موج می زد، گفت: فضای خیلی بزرگی دارد و خسته شدیم از بس راه رفتیم. ولی من به دوستانم می گویم شما حتما به نمایشگاه بیایید ، یک روز بیشتر نمانده زیرا که فضای نمایشگاه زیباست، اما به لحاظ بزرگی خسته کننده است.

یک کتابخانه شخصی کوچک دارم با ۱۳جلد کتاب

وی در پاسخ به این سوال که آیا در منزل کتابخانه شخصی دارید، گفت: بله یک کتابخانه کوچک با ۱۰ جلد کتاب حالا شده ۱۳ جلد، بوستان، گلستان، شاهنامه هم دارم.

ریحانه همچنین درباره نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: نمایشگاه کتاب خیلی آموزنده و زیباست و به دیگران هم می گویم حتما از نمایشگاه دیدن کنند.

او ادامه داد: روزانه حدود یک ساعت کتاب می خوانم، اما پدر و مادر من علاقه خیلی بیشتری به مطالعه کتاب دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha