۶ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۲۰
کد خبر: 82711517
T T
۰ نفر
مركز مطالعات امنيتي سوفان: يك هزار و 910 شهروند فرانسه براي داعش مي جنگند

تهران – ايرنا- مركز مطالعات امنيتي و مبارزه با تروريسم موسوم به «گروه سوفان» در نيويورك در گزارشي اعلام كرد كه يك هزار و 910 نفر از شهروندان فرانسه براي گروه تروريستي داعش مي جنگند.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري اليوم السابع، بر اساس گزارش سوفان: در ميان كشورهاي اروپايي، روسيه با سه هزار و417 نفر، تركيه با يك هزار و 500 نفر و آلمان با 915 نفر بيشترين عناصر داعش را دارند كه براي اين گروه تروريستي مي جنگند.
در همين حال اين مركز در گزارش خود اعلام كرده است كه در ميان كشورهاي عربي، سه هزار و 244 نفر از عربستان، سه هزار نفر از اردن، دو هزار و 962 نفر در تونس، يك هزار و 623 نفر از مغرب، 600 نفر از ليبي و 170 نفر از الجزاير به گروه تروريستي داعش پيوستند.
اين مركز مطالعاتي افزوده است: بازگشت حدود پنج هزار و 600 نفر از عناصر خارجي داعش به كشورهايشان پس از شكست آن ها در سوريه و عراق، چالش امنيتي و تهديدي براي كشورهاي آن ها به شمار مي آيد.
پيش تر سازمان اطلاعات داخلي آلمان در خصوص شكل گيري نسل جديدي از نيروهاي داعش كه از سوريه و عراق باز مي گردند، هشدار داده بود.
هانس جورج ماسن مدير سازمان اطلاعات داخلي آلمان گفت: در حالي كه گروه تروريستي داعش در سوريه و عراق شكست مي خورد، انتظار مي رود كه بسياري از اين زنان به همراه كودكانشان به آلمان بازگردند.
شبك**9365**3404**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: محسن اسماعيلي
۰ نفر