۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82711171
T T
۰ نفر
یك فرمانده الحشد الشعبی: ركس تیلرسون تاجر سیاسی است

بغداد-ایرنا- یكی از فرماندهان الحشد الشعبی در پاسخ به اتهامات وزیر خارجه آمریكا علیه تشكیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و نایب رییس آن ابومهدی المهندس، از 'ركس تیلرسون' به عنوان تاجر سیاسی و از مجموعه تجار حلقه اطراف 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریكا یاد كرد.

'معین الكاظمی' رییس سابق شورای استان بغداد روز جمعه در گفت وگو با ایرنا گفت كه وزیر خارجه آمریكا یكی از مجموعه تاجران سیاست در آمریكا است كه اطراف دونالد ترامب رییس جمهور آمریكا حلقه زده اند و نمی توان اظهارات او را موضع یك سیاستمدار دانست.
وی اضافه كرد: اظهارات تیلرسون در عربستان و متهم كردن الحشد الشعبی به شبه نظامی بودن و برچسب تابعیت غیر عراقی به آن زدن و درخواست او برای خروج الحشد از اراضی عراق، مغایر با واقعیت است و آمریكا به خوبی می داند واقعیت چیست.
به گفته وی، فهم سیاسی تیلرسون بعد از این اظهارات در بین افكار عمومی عراق به استهزاء گرفته شده و این سخنان را در چارچوب اظهارات حلقه تجٌار آمریكایی می دانند كه اطراف دونالد ترامپ در كاخ سفید حلقه زده اند.
الكاظمی افزود: اظهارات وزیر خارجه آمریكا به نوعی برای جلب رضایت ریاض و همسو با فشارها و خواست آل سعود درباره الحشد الشعبی عنوان شده است.
این فرمانده الحشد الشعبی افزود: آنچه جای تعجب دارد اینكه همزمان با این سخنان، سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در پاسخ به سوالی درباره حاج ابومهدی المهندس گفت كه وزارت خارجه آمریكا نام المهندس را در فهرست تروریسم جای داده است.
معین الكاظمی تاكید كرد: ابومهدی المهندس و دیگر مبارزان همراه او، نقش اساسی در جنگ با داعش و تروریسم و آزادی عراق و جهان از شر تروریسم داشته اند و مبارزات آنها در تحقق پیروزی ها برای باندهای داعش در عراق نقش اساسی داشته است.
وی ادامه داد: این روشی كه آمریكایی ها در پیش گرفته اند، خط مشی منافع است و هركس با منافع و مواضع آنها همراه باشد، مدافع حقوق بشر و ضد تروریسم است هر چند كه این شخصی جنایتكار و مجرم باشد و هركس كه ضد گرایش های استكباری و طرح های تروریستی آنها در منطقه و جهان قرارگرفت، به تروریسم و اتهام های دیگر متهم می شود.
وی مردم مظلوم یمن را نمونه بارز این ادعا برشمرد و افزود: به اعتقاد ما آنچه در طول دو سال و نیم گذشته از بمباران و نسل كشی روزانه علیه مردم یمن اعم از زنان و كودكان و انتشار روزافزون بیمارهای كشنده در این كشور مظلوم رخ می دهد، یك سیاست هدفمند است و آمریكا هرگز در قبال آن موضعی نگرفت.
وی درباره وضعیت كنونی جبهه های نبرد علیه داعش در عراق اضافه كرد: در حال حاضر عملیات نظامی در قائم و راوه در غرب الانبار برای پایان دادن نهایی به خرافه داعش در عراق جریان دارد و به زودی كل عراق از آفت تروریسم پاكسازی می شود.
وی پیش بینی كرد كه عملیات در غرب الانبار در مدت زمان كوتاهی به سرانجام برسد زیرا به اعتقاد او، روحیه داعش به شدت در هم شكسته و در مقابل روحیه نیروهای عراق و الحشد الشعبی در بالاترین سطح قرار دارد.
خاورم *353*380*1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری