۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82710783
T T
۰ نفر
افزایش 2500 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس كشور

بیرجند - ایرنا - سرپرست اورژانس كشور گفت: 2 هزار و 500 دستگاه آمبولانس در دولت یازدهم به ناوگان اورژانس افزوده و برای توزیع یكهزار دستگاه دیگر نیز قرارداد بسته شده است.

به گزارش ایرنا پیرحسین كولیوند روز شنبه در آیین افتتاح پروژه های اورژانس 115 خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در سازمان اورژانس بنا داریم كیفیت كار را افزایش و خدماتی ارایه دهیم كه پس از آن مشكلاتی بعدی برای مردم و مسئولان پیش نیاید.
وی گفت: وجود پایگاه ها، تجهیزات و امكانات جزو اصول اولیه و بنیادی ماست اما آنچه سبب می شود از آن به درستی استفاده نشود، نبود منابع انسانی است.
وی از خریداری 400 دستگاه خودرو بنز اسپرینتر در كشور خبر داد و افزود: همچنین برای تامین یكهزار دستگاه مجوز از دولت اخذ شده است.
سرپرست اورژانس كشور بیان كرد: یكی از معضلات اورژانس نداشتن دستگاه های آمبولانس جدید بود و به طور حتم آمبولانس ها در كشور نوسازی می شود.
وی ساخت پایگاه های اورژانس را یكی دیگر از سیاست های این سازمان اعلام و اظهار كرد: در خراسان جنوبی كه نیاز به پایگاه های اورژانس بیشتری دارد موافقت خواهیم كرد تا خدماتی به مردم این دیار ارایه شود.
كولیوند گفت: كمبود موتور آمبولانس یكی دیگر از مشكلات اورژانس خراسان جنوبی بیان شد كه در این رابطه 500 دستگاه ظرفیت داریم و چند دستگاه در اختیار استان قرار خواهد گرفت.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: در زمینه آموزش پرسنل اورژانس سراسر كشور باید بیشتر كار شود و ابتدا باید كاركنان توسط خودمان تربیت شوند.
وی بیان كرد: در این زمینه دانشكده اورژانس و فوریت های پزشكی راه اندازی و به صورت شبانه روزی آموزش های مورد نیاز در این دانشكده ارایه خواهد شد.
كولیوند گفت: در این دانشكده علاوه بر آموزش های علمی، آموزش های تكنیكی و بدنی نیز ارایه و مرتب در طول سال آموزش های مستمر به صورت برنامه سازی شده به ویژه در ارتباط با مسایل بیوتروریسم و تروریسم آموزش داده خواهد شد.
به گزارش ایرنا با حضور سرپرست اورژانس كشور و جمعی از مسئولان استان، مركز پیام اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با هزینه یك میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
همچنین مركز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) با هزینه سه میلیارد و 500 میلیون ریال بهره برداری شد كه اعتبارات آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكی بیرجند تامین شده است.
بازدید از اورژانس بیمارستان های امام رضا (ع) و ولی عصر (عج) بیرجند و افتتاح پایگاه اورژانس 115 شهری شعبانیه از دیگر برنامه های سفر یك روزه سرپرست اورژانس كشور به خراسان جنوبی است.
مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی خراسان جنوبی با 61 پایگاه فعال ( 13 شهری و 48 جاده ای ) و با بكارگیری 400 نیروی تخصصی فوریت های پزشكی، 117 دستگاه آمبولانس، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات به مردم است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
۰ نفر