۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82710658
T T
۰ نفر
حذف وزنه برداری المپیكی ایران/ براری: توجیه ندارند

تهران - ایرنا - «محمدرضا براری» وزنه بردار المپیكی ایران كه بعد از ركوردگیری هفته گذشته تیم ملی در بابلسر از حضور در پیكارهای جهانی كنار گذاشته شد، گفت: فدراسیون و شورای عالی فنی هیچگونه توجیه فنی برای كنار گذاشتن من از تركیب تیم ارایه نكرده است.

براری كه سابقه حضور در سه دوره پیكارهای قهرمانی جهان و كسب مدال برنز در این رقابت ها را دارد چهارشنبه هفته گذشته در جریان ركورد گیری تیم ملی در بابلسر بعد از آنكه در حركت یك ضرب اوت كرد در دو ضرب وزنه 220 كیلوگرم را بالای سر برد و همین موضوع بهانه ای شد تا روی نام او برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان خط خورده شود.
این در حالی است كه تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران امسال در رقابت های قهرمانی آسیا، بازی های كشورهای اسلامی و بازی های داخل سالن موفق به كسب 4 مدال طلا شد كه براری وزنه بردار ساروی تیم ملی در پیكارهای قهرمانی آسیا و بازی های كشورهای اسلامی موفق به كسب 2 مدال طلا شد.
براری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اردوی تیم ملی كه از 15 مهر تا سوم آبان در بابلسر برگزار شده بود، سه ركوردگیری داشتیم كه در ركوردگیری دوم موفق به بلند كردن وزنه های 185 در یك ضرب و 223 كیلوگرم در دو ضرب شدم و حتی توان بلند كردن وزنه های بیشتری را نیز داشتم كه محسن بیرانوند سرمربی تیم ملی اجازه این كار را به من نداد.
وی ادامه داد: همایون تیموری وزنه بردار فوق سنگین ایران كه به عنوان ذخیره برای حضور در پیكارهای جهانی انتخاب شده است در یكی از ركوردگیری های تیم ملی در دو ضرب اوت كرده بود و حتی شرایط خوبی نداشت و تمرین نمی كرد و علیرضا سلیمانی وزنه بردار دسته 105 كیلوگرم نیز با اصغر ابراهیمی مربی تیم ملی كار می كرد و متاسفانه آقای ابراهیمی نگاه ملی به ملی پوشان در اردوها نداشتند و سلیقه ای عمل می كردند.
وی بیان داشت: به دلیل بیماری و مصدومیت تنها 47 روز بود كه تمرینات را آغاز كرده بودم اما مطمئن بودم كه به شرایط مطلوب خود را می رسانم و یكی از گزینه های اصلی تیم ملی در پیكارهای قهرمانی جهان هستم اما متاسفانه در جلسه شورای فنی متوجه شدم كه محمدرضا كاظمی نژاد سخنگوی شورای عالی فنی و داود باقری نایب رئیس فدراسیون علیه من هستند و من را از تیم ملی خط زدند.
دارنده دو مدال طلای پیكارهای قهرمانی آسیا ادامه داد: شورای فنی چرا به همایون تیموری كه در یكی از ركوردگیری ها اوت كرد و یا كیانوش رستمی كه اصلا در ركوردگیری حضور نداشت، ایرادی نگرفتند و این در حالی است كه در دو ركوردگیری از علیرضا سلیمانی دیگر نماینده وزن 105 كیلوگرم ایران وزنه های بیشتری را بالای سر برده بودم.
براری بیان داشت: حتی محسن بیرانوند سرمربی تیم ملی نیز در جلسه شورای عالی فنی در بابلسر تایید كرد كه من می توانم در رقابت های قهرمانی جهان مدال بگیرم كه اعضا شورای فنی گفتند كه سرمربی در این خصوص تصمیم گیر نیست.
وی تصریح كرد: انتظار دارم یكی از مسئولان وزارت ورزش و یكی كارشناس بی طرف در این خصوص نظرشان را اعلام كنند چرا كه اعتقاد دارم همانطور كه پیش از بازی های المپیك 2016 ریو حق بهادر مولایی را گرفتند و موجب تصادف شدید او در شمال شد اكنون این بلا را در آستانه رقابت های جهانی بر سر من آوردند.
كیانوش رستمی، علی میری، سهراب مرادی، ایوب موسوی، علیرضا سلیمانی، علی هاشمی، سعید علی حسینی و بهداد سلیمی نفرات انتخاب شده برای حضور در پیكارهای قهرمانی سال 2017 جهان در آمریكا هستند و مجید عسگری و همایون تیموری هم نفرات ذخیره در كنار سایر ملی پوشان حضور دارند.
فدراسیون وزنه برداری اعلام كرد كه تا زمان اعزام به مسابقات و با توجه به عملكرد وزنه‌برداران در طول تمرینات، امكان تغییر در این تركیب باز هم وجود دارد.
رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال 2017 جهان از 7 تا 14 آذر ماه در شهر آنهیم لس آنجلس در ایالت كالیفرنیا آمریكا برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067**
خبرنگار: رضا رمضانی انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر