۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82707930
T T
۰ نفر
عاملان ويراني رقه نبايد مدعي بازسازي باشند

دمشق - ايرنا - روزنامه الثوره سوريه نوشت: همه دنيا مي دانند كه ائتلاف آمريكايي، شهر رقه را ويران و آن را به آوار تبديل كرده است، چگونه است كه اكنون ادعاي بازسازي آن را مي كند.

به گزارش ايرنا، روزنامه الثوره در شماره روز چهارشنبه خود افزود: همه دنيا به صورت صوتي و تصويري شاهد بودند كه جنگنده هاي اين ائتلاف، تمام نهادها و زيرساخت هاي اين شهر را ويران و ساكنان آن را آواره كردند ولي اكنون آمريكا و ديگر اعضاي اين ائتلاف ادعاي آزادسازي اين شهر را دارند.
اين چه آزادسازي بود كه عناصر گروه تروريستي داعش توسط آمريكا از اين شهر به ديگر مناطق منتقل شدند تا به شيوه اي ديگر مورد استفاده قرار گيرند و ادعاي آزادسازي رقه با تخريب كامل و برنامه ريزي شده آن چه تناسبي دارد؟
آمريكا بيشتر شهرهاي را كه ادعاي آزادسازي آن ها را دارد، ويران كرده است و هرگز گروه تروريستي داعش را هدف قرار نداده است و مسخره آميزتر اينكه ادعا مي كند به هدف خود رسيده و تروريست ها را در رقه شكست داده است.
موضوع ديگر اينكه آمريكا تلاش مي كند طمع ورزي هاي خود در سوريه و منطقه را با پوشش هاي انساني و نگراني براي آوارگان و پناهجويان و ادعاي بازسازي مناطق آزادشده و بازگرداندن آوارگان به خانه هاي خود، پنهان كند.
ولي آمريكا نمي خواهد اعتراف كند كه با ايجاد داعش براي محقق كردن اهداف شركت ها و برنامه هاي راهبردي خود براي تقسيم منطقه و ايجاد كشورهاي كوچك تحت فرمان اسرائيل اين هرج و مرج را ايجاد كرده است.
تمام ادعاهاي آمريكا درباره تلاش هاي انسان دوستانه و بازسازي در سوريه چيزي جز انحراف افكار عمومي نيست.
خاورم**6116 ** 1064