قابليت هاي صادراتي سيستان و بلوچستان نيازمند توجه ويژه است

زاهدان - ايرنا - معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: پتانسيلهاي بالقوه اين استان در زمينه صادرات و نياز كشورهاي همسايه به كالاهاي توليدي ايران نيازمند توجه ويژه براي بهره گيري از اين ظرفيت و قابليت هاست.

غلامعلي گنجعلي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تبريك 29 مهر ماه روز ملي صادرات اظهار داشت: از آنجايي كه در بخش تجارت نگاه دولت صادرات گراست بر همين اساس از كالاهاي صادراتي به جز چند قلم خاص هيچ گونه عوارضي دريافت نمي شود.
وي تاكيد كرد: اين توان در استان وجود دارد كه ظرفيت هايي را ايجاد كنيم تا كالاهاي صادراتي ساير استانها در سيستان و بلوچستان بسته بندي و با ارزش افزوده از استان صادر شوند.
معاون اموربازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان گفت: هم اينك هفت بازارچه هاي مرزي گمشاد، ميلك، ميرجاوه، جالق، كوهك، پيشين و ريمدان در استان فعال هستند.
وي افزود: همچنين پنج بازارچه جديد تخت عدالت، بش دلبر، شاه گل، جالق و ميل 106 سراوان نيز مصوب شده اند كه بزودي فعاليت در خصوص ايجاد زير ساختها در اين بازارچه ها آغاز تا هر چه سريعتر به بهره برداري برسند.
گنجعلي گفت: بازارچه هاي مرزي استان رويكرد صادراتي دارند به گونه اي كه بيشتر كالاها از بازارچه هاي مرزي صادر مي شوند.
وي وجود 6 گمرك ميلك، ميرجاوه، زاهدان، پيشين، چابهار و سراوان را از جمله قابليت هاي سيستان و بلوچستان در زمينه صادرات ذكر كرد.
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: در كارگروه روز ملي صادرات 14 صادر كننده نمونه استاني پس از ثبت نام و بررسي هاي لازم انتخاب شدند كه بزودي در همايش استاني بيست و يكمين سالروز ملي صادرات با حضور مقامات كشوري و استاني از آنان تقدير خواهد شد.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني