۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۶
کد خبر: 82703626
T T
۰ نفر
مديران به منظور ايجاد اشتغال در استان ميثاق نامه امضا كنند

كرمانشاه- ايرنا- استاندار كرمانشاه اشتغالزايي را اولويت اصلي استان دانست و گفت: مديران استاني به منظور ايجاد اشتغال در استان ميثاق نامه امضا خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان كه در استانداري كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از مديران استاني مي خواهيم كه وعده هاي خود را در ميثاق نامه ثبت كرده و به آن عمل كنند و در صورتي كه در راستاي اجراي وعده هاي خود موفق نشدند، استعفا دهند.
وي اصلي ترين ‌چالش پيش روي مديران استان كرمانشاه را برطرف كردن معضل بيكاري عنوان كرد و گفت: بيكاري و مشكلات مالي باعث شده كه خانواده ها در كرمانشاه با رنج رو به رو شوند.
استاندار كرمانشاه با بيان اينكه اقتصاد ايران بانك محور است، اظهار داشت: به منظور ايجاد اشتعال، بانك ها بايد بخشي از اعتبارات مورد نياز بخش خصوصي را تامين كنند.
بازوند تاكيد كرد: براي كنترل رشد بيكاري كه در حال افزايش است بايد راهكارها و سازوكارهايي را تنظيم‌ كنيم.
وي با بيان اينكه بسياري از مشكلات فرهنگي و اجتماعي از بيكاري نشات مي‌گيرد، گفت: براي رفع معضل بيكاري و جذب سرمايه گذاري بايد واحدي تحت عنوان پنجره واحد ايجاد شود تا به درخواست هاي سرمايه گذاري به سرعت رسيدگي شود.
استاندار كرمانشاه اضافه كرد: تمام دستگاه هاي اجرايي استان بايد در پنجره واحد نماينده داشته باشند تا به درخواست هاي سرمايه گذاري به سرعت رسيدگي شود.
بازوند عنوان كرد: با راه اندازي پنجره واحد سرمايه گذاري در استان، بايد روند صدور مجوزهاي سرمايه گذاري بين يك هفته تا 10 روز انجام شود.
وي با بيان اينكه بايد فرصت هاي شغلي كرمانشاه شناسايي شوند، گفت: بايد در كرمانشاه حداقل 250‌ فرصت شعلي تعريف و آن ها را به سرمايه گذاران معرفي كنيم.
استاندار كرمانشاه همچنين بر تكميل پروژه هاي عمراني تاكيد كرد و گفت: به منظور جذب سرمايه گذران بايد يك سري از پروژه هاي عمراني استان را هرچه زودتر تكميل كنيم.
بازوند با اشاره به اهميت موضوع صادرات تاكيد كرد: واحدهاي توليدي بايد صادرات را به صورت ويژه دنبال كنند و اتاق بازرگاني مي تواند با رايزني هاي خود بيشترين ‌نقش را در اين زمينه داشته باشد.
وي با بيان اينكه نبايد از ظرفيت هاي راكد غافل باشيم، گفت: بايد از تمام توان بخش هايي همچون كميته امداد، بهزيستي، صندوق كارآفريني اميد و ستاد اجرايي فرمان امام به منظور توسعه و سرمايه گذاري استفاده كنيم.
استاندار كرمانشاه، بر ‌گسترش واحدهاي گلخانه اي، تبديل زمين هاي ديم به آبي و توسعه صنعت گردشگري تاكيد كرد و گفت: بايد از ظرفيت سرمايه گذاران خارجي نيز به منظور توسعه استان استفاده كنيم.
بازوند همچنين در رابطه با حضور پيمانكاران غيربومي در استان گفت: تمامي پيمانكاراني كه در ‌كرمانشاه مشغول به فعاليت مي شوند را بايد به استفاده از نيروهاي بومي مجاب كنيم.
وي همچنين بر اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد و گفت: بايد قبول كنيم كه تنها را نجات اقتصاد و رفع معضل بيكاري اقتصاد مقاومتي است.
استاندار كرمانشاه، تيم اقتصادي كرمانشاه را بسيار هماهنگ و يك دل عنوان كرد و گفت: امروز اگر مديري شرايط را براي سرمايه گذاري و اشتغالزايي فراهم كند، انقلابي است.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت در صدر استان هاي بيكار كشور قرار دارد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتيان ** انتشاردهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها