۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82703002
T T
۰ نفر
ضرورت توجه پرداخت وام كم بهره به كارگاههاي بسته بندي مواد غذايي بافق

يزد - ايرنا - يك كارآفرين موفق بافقي با تاكيد به اهميت بسته بندي مواد غذايي در حفظ سلامت مردم، نگهداري مناسب آن و نيز جلب مشتري در بازار، خواهان توجه بيشتر مسئولان در پرداخت وام هاي ارزان قيمت به كارگاه هاي كوچك بسته بندي مواد غذايي شد.

عباس كوشكي زاده بافقي كه مديريت يك كارگاه بسته ‌بندي حبوبات را در بافق به عهده دارد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، عمده مشكل را كمبود نقدينگي عنوان كرد.
وي افزود: چنانچه از حمايت مسوولان و تسهيلات ارزان قيمت بانكي برخوردار شود، كارگاه تحت مديريت خود را توسعه مي دهد و زمينه اشتغال افراد بيشتري را فراهم خواهد كرد.
وي كه بسته بندي حبوبات را با يك كارگر در سال 1385، شروع كرد، مي گويد: هم اينك 6 نفر در اين كارگاه مشغول كار هستند، در صورت حمايت مسئولان در پرداخت وام، تعداد كارگران به 20 نيرو افزايش مي يابد.
كوشكي با بيان اينكه با فعاليت اين كارگاه، هم اكنون زمينه اشتغال 15 نفرغير مستقيم در منطقه فراهم شد، اظهار كرد: اوايل، كارش را با بسته‌بندي حبوبات شروع كرد و به ‌مرور زمان بسته بندي ادويه، آجيل و خشكبار نيز به آن اضافه شد.
اين كارآفرين موفق بيان كرد: عمده مواد اوليه آجيل و حبوبات را از استان‌هاي ديگر خريداري و به كارگاه منتقل مي كند و بعد از پاك كردن،حبوبات درشت از حبوبات ريز جدا ، سپس درشت بسته‌بندي و حبوبات ريز به‌ صورت فله به بازار مصرف عرضه مي‌شود.
به گفته وي هدف از ايجاد كارگاه بسته بندي ياد شده ايجاد زمينه اشتغال براي تعدادي از جوانان جوياي كار منطقه ، عرضه حبوبات و آجيل با قيمت كمتر به بازار و نيز مصرف كنندگان است.
كوشكي زاده مي افزايد: محصولات بسته‌بندي شده كارگاه ياد شده علاوه بر بازار شهرستان هاي بافق، بهاباد در استان يزد به خميني‌شهر اصفهان نيز عرضه مي شود.
همچنين محمد زاده رحماني، فرماندار بافق در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: كارآفريني يكي از اهداف توسعه صنعت بسته بندي است و اين صنعت تضمين كننده توسعه ماندگار و زمينه ساز اشتغال پايدار در شهرستان است و مي تواند مشكل بسياري از جوانان جوياي كار منطقه را فراهم كند.
وي بر حمايت هرچه بهتر از بنگاه هاي كوچك اقتصادي زود بازده تاكيد كرد و افزود: از اين قبيل كارگاهها براي تحقق اهداف سياست هاي اقتصاد مقاومتي شكل گرفته، و علاوه بر حمايت مادي و معنوي، در اين زمينه كوتاهي نخواهيم كرد.
فرماندار بافق در ادامه يادآور شد: صنعت بسته بندي مواد غذايي چندان مورد توجه نيست و به عبارتي فراموش شده است، طوري كه بسته بندي در آخرين حلقه زنجيره ارزش قرار مي گيرد.
وي تاكيد كرد: در حالي امروزه بسته بندي در بسياري از حوزه ها حرف اول را مي زند و بي توجهي به آن ضربه غيرقابل جبراني به توليد و صادرات و سودآوري محصولات خواهد بود.
هم اكنون 15 كارگاه و صنايع خانگي در حوزه بافت محصولات حصيري، تهيه عرق گياهي و نان محلي ، بسته بندي، سبزي پاك كني و خردكردن سبزي و ساير مشاغل در بافق فعاليت دارد.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري جنوب شرق يزد قرار دارد.
7543*2047* گزارش : اصغر عسكري** انتشار : عباسقلي اشكورجيري
irnayazdd@