۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۸:۵۷
کد خبر: 82702784
T T
۰ نفر

تاكيد آيت الله مظاهري بر حفظ اتحاد در كشور

۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۸:۵۷
کد خبر: 82702784
تاكيد آيت الله مظاهري بر حفظ اتحاد در كشور

اصفهان-ايرنا-رئيس حوزه علميه اصفهان بر حفظ وحدت در بين مردم و جوامع اسلامي دنيا براي پيروزي در برابر تهديدهاي دشمنان تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، آيت الله العظمي حسين مظاهري، در درس اخلاق درمحل مسجد حكيم اصفهان افزود: يكي از راهبردهاي مهم دشمن در عصر حاضر ايجاد اختلاف بين مردم و ايجاد درگيري و رو در روسازي آن ها با همديگر است تا در اين شرايط اهداف خود را براي استعمار و تصرف كشورها به ثمر برساند.
وي بيان كرد: تجزيه عراق توسط آمريكا بر اساس سياست هاي رژيم صهيونسيتي برنامه ريزي شده و ترامپ تنها مجري اين سياست در تجزيه عراق و ايجاد اختلاف بين مردم آن كشور بود.
رئيس حوزه علميه اصفهان ادامه داد: ايجاد تفرقه بين مسلمانان و تجزيه كشورهاي اسلامي مهمترين هدف در اجراي اين برنامه بود كه تدبير ويژه آيت الله سيستاني و مشاوره هاي جمهوري اسلامي ايران اين توطئه را خنثي كرد.
وي ادامه داد: اگر كشورهاي اسلامي با همديگر متحد شوند و روزنه هاي ورود رژيم صهيونيستي و آمريكا را از بين ببرند آنگاه دولت هاي مستكبر و استعمارگر شكست مي خورند و در برابر كشورهاي اسلامي تسليم مي شوند.
آيت الله مظاهري با بيان اينكه ايجاد ترديد در دين از ديگر سياست هاي دشمنان براي پيشگيري از پيشرفت اسلام است، يادآورشد: دشمن با ايجاد شبه در دستورات دين و گسترش اين شبه ها در فضاي مجازي سعي بر اسلام ستيزي و دوري از دستورات دين را دارد و به دليل بي توجهي برخي از افراد جامعه نسبت مطالعه به اعتقادات و دستورات دين، دشمن توانسته در اين راهبرد موفق عمل كند.
وي يادآورشد: مطالعه موضوعات ديني و اعتقادي مانع از پيشرفت دشمن در ايجاد شك و شبه در دين مي شود و نياز است شيعيان روزانه بخشي از فرصتخود را صرف مطالعه در موضوعات ديني كنند.
اين مرجع تقليد نسبت به شايعه پراكني و تهمت در جامعه انتقاد كرد و گفت: تهمت و شايعه پراكني در جامعه علاوه بر اينكه مايه خسران براي افراد است مشكلات اجتماعي نيز در جامعه ايجاد مي شود.
وي افزود: گسترش فساد اخلاقي در جامعه منجر به افزايش مشكلات و شكست مي شود و بايد خانواده ها نسبت به اين موضوع توجه داشته باشند.
پ--7131/ ** خبرنگار: اكبر مهديزاده - انتشار: سلطانمرادي