۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۷:۴۹
کد خبر: 82701062
T T
۰ نفر
افتتاح كنفرانس جهانی پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر در اروگوئه

تهران - ایرنا - كنفرانس بین المللی پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر چهارشنبه ٢٦ مهر ماه در ساختمان سازمان منطقه ای مركوسور در شهر « مونته ویدئو» پایتخت اروگوئه با حضور سران و وزریران بهداشت كشورهای جهان برگزار گردید.

به گزارش ایرنا، آغازگر نشست سران این كنفرانس، پیام حجت الاسلام و المسلمین روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بود كه «باقر لاریجانی» معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و نایب رئیس كمیته ملی بیماری های غیرواگیر آن را قرائت كرد.
رئیس جمهوری و رییس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی كشور در پیام خود، بر آمادگی كامل ایران جهت اشتراك تجربیات خود با تمامی كشورها و استفاده از دانش و تجربه جهانی برای ارتقاء سلامت مردم تأكید كرد.
روحانی در پیام خود یادآور شد: تهدید صلح جهانی و شمار فزاینده آوارگان و پناهندگان و نیز فجایع انسانی ناشی از جنگ طلبی در میانمار، سوریه و یمن، هم سلامت شهروندان را به خطر انداخته و هم كشورهای میزبان را با چالش های بزرگی روبرو كرده است.
جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ سیاست های یك پارچه برای كنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و با حمایت های سازمان جهانی بهداشت به عنوان یكی از كشورهای پیشرو در این زمینه برگزیده شده است.
شبس*9363** خبرنگار: محمد تدو
۰ نفر