۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۶:۰۹
کد خبر: 82701046
T T
۰ نفر
نماينده عراقي: نيروهاي تجزيه طلب كرد، نيروهاي داعش را به اطراف كركوك آوردند

تهران - ايرنا - «نيازي معمار اوغلو» عضو كميسيون امنيت و دفاع مجلس عراق چهارشنبه شب به شبكه خبري سومريه نيوز گفت: نيروهاي تجزيه طلب كرد، پس از شكست در عمليات كركوك، عناصر داعش را به مناطق «داقوق»، «طوزخورماتو» و اطراف كركوك آوردند.

به گزارش ايرنا، اوغلو با اشاره به اين كه نيروهاي تجزيه طلب كرد، پس از عقب نشيني از كركوك، با بهره گيري از عناصر گروهك تروريستي داعش كه در جريان عمليات آزادسازي الحويجه، خود را به اين نيروها تسليم كرده بودند و نيز با استفاده از عناصر تروريستي كارگران كردستان (پ.ك.ك) و پژاك، اين گروه ها را به اطراف كركوك وارد كرده اند.
اين نماينده عراقي افزود: هدف از اين اقدام كردهاي تجزيه طلب، فتنه انگيزي است و با توجه به اطلاعاتي كه در اختيار داشتيم، اين كار دور از انتظار نبود، چرا كه در آن زمان دولت مركزي از اين گروه خواست عناصر داعش را به بغداد تحويل دهند، اما نتيجه اي حاصل نشد.
«علي الحسيني» سخنگوي نيروهاي بسيج مردمي عراق روز چهارشنبه اعلام كرده بود كه گروهك تروريستي داعش به برخي از روستاهاي شهرستان «داقوق» در جنوب استان كركوك حمله كرده است كه نيروهاي الحشد الشعبي براي مقابله با اين حملات، به سرعت وارد عمل شده اند.
شهرستان داقوق واقع در 40 كيلومتري جنوب كركوك از شهرهاي تركمن نشين عراق است كه علاوه بر تركمانان، قوميت هاي كرد و عرب نيز در آن ساكن هستند.
نيروهاي ارتش عراق از نيمه شب دوشنبه (22 مهرماه) عمليات نظامي بازپس گيري مناطق مورد اختلاف با كردها از جمله ميدان‌هاي نفتي و پايگاه‌هاي نظامي در كركوك را آغاز كردند و به سرعت موفق شدند تا كنترل اين استان را در اختيار گيرند.
شبس**9363** 1574 ** مترجم: محمد تدو ** انتشار دهنده: محسن تهوري
۰ نفر