۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۶
کد خبر: 82700347
T T
۰ نفر
همايش پياده روي به مناسبت هفته پارالمپيك در كنگان

بوشهر- ايرنا- همايش پياده روي به مناسبت هفته پارالمپيك با حضور جمعي از جانبازان و معلولان و برخي مسئولان و مقام هاي محلي شهرستان كنگان از محل اداره ورزش و جوانان تا ميدان شهيد بهشتي مركز شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، معاون سياسي اجتماعي فرماندار كنگان در حاشيه اين مراسم به ايرنا گفت: جانبازان و معلولان داراي ظرفيت هاي بالقوه اي هستند كه بايد با همت مردم و مسئولان استعدادهاي آنها بالفعل شود.
احمد خاك نژاد بيان كرد: اكنون برخي زيرساخت ها از جمله معابر و پياده روهاي كنگان مناسب براي جامعه معلولان نيست كه لازم است شهرداري و شورا با تدبير لازم فضاها را به گونه اي طراحي كنند كه اين قشر جامعه نيز بتوانند از فضاهاي شهري استفاده كنند.
وي افزود: جانبازان و معلولان نيازي به ترحم ندارند بلكه نيازمند احقاق حقوق شان از جمله فراهم كردن شرايط لازم براي حضورشان در اجتماع هستند.
مسئول هيات ورزش هاي جانبازان و معلولان شهرستان كنگان نيز در گفت وگو با ايرنا گفت: هم اكنون 60 نفر ورزشكار معلول در اين شهرستان شناسايي شده كه 25 نفر از آنها بصورت فعال در رشته هاي دو و ميداني، پرتاب نيزه، ديسك، وزنه، دارت، تنيس روي ميز، بوچيا، وزنه برداري فعاليت و در آينده نزديك نيز رشته هاي شنا، قايقراني، واليبال نشسته و فوتبال هفت نفره نيز براي اين عزيزان راه اندازي خواهد شد.
مسلم رضايي افزود: ورزشكاران معلول اين شهرستان تاكنون حائز چندين مقام برتر در استان، انتخابي كشور در رشته هاي تنيس روي ميز، دو و ميداني و وزنه برداري شده اند.
وي تجديد ميثاق با امام و شهدا، برگزاري زيارت عاشورا، ديدار با ائمه جمعه و فرماندار و اعضاء شوراي اسلامي شهر، برگزاري مسابقات ورزشي ويژه معلولان، رژه و پياده روي جانبازان و معلولان در شهر كنگان، حضور در برگزاري همايش پارالمپيك در شهرستان جم را از مهمترين برنامه هاي هفته پارالمپيك در شهرستان كنگان عنوان كرد.
اين همايش با حضور مديركل و معاون توسعه امور ورزشي ورزش و جوانان، مديركل بازرسي استانداري و رئيس هيات جانبازان و معلولان استان بوشهر برگزار شد.
شهرستان كنگان با بيش از 100 هزار نفر در 200 كيلومتري جنوب بوشهر واقع است.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسين پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه