۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82700040
T T
۰ نفر
انسجام مردم مهمترین عامل برای عبور از توطئه های دشمنان است

قم - ایرنا- آیت الله ناصر مكارم شیرازی ازمراجع تقلید با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریكا علیه ایران، انسجام مردم را مهمترین عامل برای عبور از توطئه های دشمنان عنوان كرد.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان كرد: آمریكایی ها راحت از عهدنامه های جهانی خارج می شوند و برجام تنها پیمانی نیست كه این كشور تهدید به خروج از آن می كند.
وی ادامه داد: امروز آمریكا و دشمنان ایران بیش از هر زمان دیگری خود را رسوا كرده اند؛ در حالی كه همه دنیا می گویند ایران به برجام و روح آن پایبند بوده است، تنها آمریكا در یك طرف ایستاده است و ایران را به نقض برجام متهم می كند.
آیت الله مكارم شیرازی با بیان این كه خارج شدن یك طرفه آمریكایی ها از پیمان های جهانی به چه معناست، ادامه داد: آمریكایی ها تنها به دنبال منافع، آن هم منافع نامشروع خود هستند و عهد و پیمان برای آنان معنایی ندارد.
وی با اشاره به این كه آمریكایی ها به قوانین نهادهای سازمان ملل كه خودشان ایجاد كرده اند نیز پایبند نیستند، افزود: آمریكا یك روز از پیمان جهانی مربوط به آب و هوا خارج می شود و یك روز از یونسكو كه در سازمان ملل جنبه فرهنگی دارد، تنها به این دلیل كه این نهاد به اسرائیل ایراد گرفته است؛ آمریكایی ها می گویند نباید به ما ایراد گرفت كه خلاف كرده ایم.
ترامپ با این توجیه كه عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد ایالات متحده بوده و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خرداد ماه 1396 به طور رسمی از توافق سال 2015 پاریس درخصوص تغییرات آب و هوایی خارج شد.
آمریكا چهار ماه بعد یعنی در مهرماه 1396 بهانه حمایت از رژیم صهیونیستی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسكو) عضویت در این سازمان را ترك كرده است.
آیت الله مكارم شیرازی گفت: آمریكایی ها از یك طرف می گویند از برجام خارج می شویم و از طرف دیگر به كره شمالی می گوید بیایید با هم مذاكره كنیم و پیمان ببندیم.
وی افزود: وقتی شما قابل اعتماد نیستید معلوم است كه آن ها جواب منفی می دهند، چطور می توان با كشوری كه همه چارچوب ها را كنار می زند و آن ها را می شكند، مذاكره كرد و پیمان بست.
وی بیان كرد: یك روز، عده ای فكر می كردند می توان با آمریكا مذاكره كرد و دشمنی ها را از بین برد، ولی روز به روز بیشتر مشخص می شود كه آمریكایی ها قابل اعتماد نیستند و نابودی ما را می خواهند.
این مرجع تقلید گفت: در این شرایط، بیش از همه چیز انسجام ملت ما می تواند در دهان دشمنان بزند و آنان را مایوس كند و این انسجام به لطف الهی پیروزی های پی در پی به دنبال خواهد داشت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا جمعه گذشته، به رغم آنكه آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار پایبندی ایران را به برجام تایید كرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن علیه تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نكرد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده:جعفرمسلمی
۰ نفر