۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۷:۲۳
کد خبر: 82698572
T T
۰ نفر
مقامهاي فلسطيني: 45 فلسطيني بيش از 20 سال است كه در زندان هاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند

تهران – ايرنا – هيات امور اسيران فلسطيني در نوار غزه شامگاه دوشنبه در گزارشي اعلام كرد كه بيش از 45 اسير فلسطيني بيش از 20 سال است كه در زندان هاي رژيم صهيونيستي در بند هستند.

به گزارش پايگاه خبري معا فلسطين، هيات امور اسيران فلسطيني در نوار غزه افزود: 22 تن از اسيران فلسطيني بيش از 25 سال در زندان هاي صهيونيستي هستند.
بنابراعلام عبدالناصر فروانه عضو كميته اداري هيات امور اسيران فلسطيني، 29 تن از اين اسيران پيش از توافق نامه اسلو در سال 1994 در زندان هاي رژيم صهيونيستي حضور دارند كه قرار بود در سال 2014 آزاد شوند كه صهيونيست ها آن ها را آزاد نكردند.
وي همچنين گفت: 9 اسير فلسطيني بيش از 30 سال و دو اسير ديگر نيز بيش از 35 سال است كه در زندان هاي رژيم صهيونيستي در بند هستند.
سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطيني شمار اسيران فلسطيني دربند در زندان هاي رژيم صهيونيستي را 6 هزار و 500 تن اعلام كرده است.
بيش از 700 فلسطيني از جمله سه نفر از اعضاي مجلس قانونگذاري فلسطين نيز با عنوان 'بازداشت اداري' در زندان هاي رژيم صهيونيسستي به سر مي برند.
نهادهاي مدافع حقوق بشر فلسطيني با محكوم كردن اقدام غيرقانوني صهيونيست عليه فلسطينيان افزودند: نحوه برخورد صهيونيست ها با اسيران فلسطيني خارج از معيارهاي حقوق بشري و قوانين بين المللي است.
شبك**9365**1392**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: ابوالفضل بابايي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان