۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82697892
T T
۰ نفر
راه های توسعه همكاری های حمل و نقل بین ایران و كره جنوبی بررسی شد

تهران - ایرنا - راه های توسعه همكاری های تهران و سئول در حوزه های مختلف حمل و نقل در دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران و خانم «كیم هیون می» وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل كره جنوبی بررسی شد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار كه ظهر امروز (دوشنبه) انجام شد، نحوه همكاری و سرمایه‌ گذاری شركت ‌های كره‌ای در پروژه‌های حمل ‌و ‌نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای، ترانزیت، لجستیك، مسكن و شهرسازی و همچنین پروژه‌های در دست اجرا توسط شركت‌های كره‌ای در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این دیدار دو طرف بر تشكیل جلسه كمیته همكاری‌های مشترك میان دو وزارتخانه پیش از برگزاری كمیسیون مشترك اقتصادی در 24 آبان ماه سال جاری در كره جنوبی تاكید كردند.
وزیر راه و شهرسازی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه همكاری های ایران و كره جنوبی در حوزه زیربناهای حمل و نقل گفت: وزارت زمین، امور زیربنایی و حمل ‌ونقل كره جنوبی به لحاظ ساختاری شباهت بسیار زیادی به وزارت راه و شهرسازی ایران دارد، زیرا هر دو وزارتخانه در كشور متبوع مسائل مربوط به حمل ‌و نقل و مسكن را پیگیری می كنند.
عباس آخوندی افزود: امروز در زمینه‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی، هوایی، زمینی و حوزه مسكن ‌و شهرسازی گفت‌ و گو و در نتیجه آن توافق شد كمیته همكاری مشترك بین دو وزارتخانه تشكیل تا تصمیم‌گیری در مورد پروژه‌های فی ‌مابین با سرعت بیشتری دنبال شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاكرات طرفین در حوزه حمل‌ و نقل و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی ساخت و توسعه راه‌آهن اصفهان - اهواز، خرید ریل ‌باس و سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های ایران مورد مذاكره قرار گرفت و در حوزه شهرسازی نیز مبحث شهرهای هوشمند بررسی شد.
آخوندی یادآورشد: امیدواریم قبل از كمیسیون مشترك پیش رو كه قبل از 24 آبان ماه در كره جنوبی برگزار می‌شود، كمیته همكاری‌های دوجانبه تشكیل شود.
در ادامه كیم هیون می وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل كره جنوبی نیز گفت: از گفت و گو با وزیر راه و شهرسازی ایران در مورد مسكن، شهرسازی، راهسازی و شبكه ریل‌ ابراز خرسندی می‌كنم و طبق ارزیابی‌های وی، شركت‌های كره‌ای در اقتصاد ایران تاكنون نقش بزرگی را ایفا كرده‌اند.
وی با اشاره به مذاكرات خود در خصوص شهرسازی، زیرساخت، ترانزیت و لجستیك خاطرنشان كرد: در پایان مذاكرات امروز مقرر شد، كمیته عملیاتی در سطح معاون وزرای دو كشور در سئول برگزار شود و امیدوارم حمایت و توجه دولت و ملت ایران برای ادامه همكاری‌های دو كشور ادامه یابد.
وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل كره جنوبی در پایان یادآورشد: با برگزاری كمیسیون مشترك اقتصادی و كمیته عملیاتی آن، ابعاد مختلف سرمایه‌ گذاری شركت های كره ای در ایران با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل كره جنوبی برای شركت در كنفرانس یك روزه فرصت های مشاركت یونسكو در ایران با همكاری شركت های كره ای به تهران سفر كرده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**1108*2025*خبرنگار: ایرج منصوری*انتشار: لیلا جودی

سرخط اخبار اقتصاد