۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۹
کد خبر: 82697025
T T
۰ نفر
لاریجانی: همكاری ایران و روسیه ضربه های كاری به تروریست ها در سوریه زده است

مسكو - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی كه در شهر سن پترزبورگ روسیه حضور دارد، گفت كه همكاری این كشور و ایران در سوریه ضربه های كاری و سخت به تروریست ها زده است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در حاشیه شركت در نشست اتحادیه بین المجالس در گفت وگو با ایتارتاس، افزود: همكاری مسكو و تهران برای حل و فصل اوضاع سوریه و بهبودی وضعیت خاورمیانه، اهمیت فراوانی دارد.
خبرگزاری روسی روز یكشنبه به نقل از سخنان رییس مجلس شورای إسلامی نوشت: همزمان با ضربه خوردن تروریست ها، تداوم روند مذاكرات سوری آستانه نیز به عنوان مسیر حل و فصل اوضاع سوریه موفقیت آمیز بوده و گام خوب رو به جلو برداشته شده است.
لاریجانی تاكید كرد: این امر نشان می دهد كه همكاری ایران و روسیه می تواند تاثیری بسیار موثر، مهم و نتایج خوبی برای منطقه و عرصه بین المللی داشته باشد.
وی همچنین گفت: ایران و روسیه همكاری های بسیار نزدیكی دارند و در بسیاری مسائل مهم رایزنی های خوبی انجام می دهند.
مقام ارشد ایرانی ادامه داد: ایران امیدوار است با توجه به اظهارات ترامپ در باره برجام با رهبری روسیه تماس هایی داشته باشد و رایزنی كند.
لاریجانی در پایان گفت: این گفت وگو ممكن است بسیار سودمند باشد و امیدوارم در جریان دیدارهای دوجانبه بعدی این مساله مطرح و بررسی شود.
رییس مجلس شورای إسلامی كه در صدر یك هیات برای شركت در صد و سی و هفتمین نشست بین المجالس و مذاكره با همتایان در شهر سن پترزبورگ حضور دارد، روز جمعه با دو همتای روسی خود نیز جداگانه دیدار و مذاكره كرد.
به گزارش ایرنا، وی در دیدارهای با ویاچسلاو والودین رییس دوما و خانم والنتینا ماتوویینكو رییس شورای فدراسیون روسیه (سنا) كه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران برگزار شد، در باره مسائل مختلف از جمله روابط دوجانبه و پارلمانی گفت وگو كرد.
دیدارهای لاریجانی در سن پترزبورگ مورد توجه رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس قرار گرفته است.
نشست پنج روزه اتحادیه بین المجالس با شركت هیات های پارلمانی بیش از 150 كشور از روز شنبه در سن پترزبورگ آغاز شده است.
بیش از 100 رییس پارلمان و حدود 70 معاون مجالس كشورهای مختلف همراه هیات های پارلمانی در این اجلاس شركت دارند.
تقویت همكاری های پارلمانی در عرصه بین المللی، مبارزه با تروریسم، مقابله با چالش های امنیتی فراروی كشورها و نیز موضوعات اقتصادی و مالی، مباحث حقوق بشر و دمكراسی از دستورهای كار اجلاس اتحادیه بین المجالس اعلام شده است.
سخنرانی و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه های پارلمانی و بین المللی و همچنین دیدار با روسای مجالس شركت كننده در این اجلاس از برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه است.
حسین امیرعبداللهیان دستیار سیاست خارجی لاریجانی، كاظم جلالی، یوناتن بت كلیا، مصطفی كواكبیان، اسماعیلی، اسدالله عباسی، مهدی فرشادان، كوروش كرم‌پور و سیده فاطمه حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای هیأت ایران هستند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا