۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82694450
T T
۰ نفر
زير دريايي هسته اي آمريكا در كره جنوبي پهلو گرفت

پكن-ايرنا-آمريكا در تازه ترين اقدام نظامي خود كه تارنماي هرالد از كره جنوبي آن را مورد اشاره قرار داده، زيردريايي هسته اي خود را به كره جنوبي فرستاده است.

به گزارش ايرنا ، اين در شرايطي است كه كره شمالي به آمريكا هشدار داده است با اعزام تسليحات راهبردي خود به منطقه شرايط را بيش از اين بحراني نكند.
خبرگزاري كره شمالي گزارش كرده است كه اقدامات نظامي آمريكا و اظهارات دونالد ترامپ رييس جمهور آن كشور عليه كره شمالي نشان مي دهد آنها آتش جنگ را مشتعل كرده اند.
زيردريايي يو اس اس ميشيگان آمريكا كه داراي توان هسته اي و موشك هاي هدايت شونده است بر اساس گزارش خبرگزاري يونهاپ از كره جنوبي روز جمعه در اين كشور پهلو گرفته است.
پيشتر اعلام شده بود كه آمريكا در حال اعزام چندين ناوشكن و يك ناوگروه بزرگ متشكل از ناو هواپيمابر و زيردريايي هسته اي و شماري جنگنده به كره جنوبي است.
كره جنوبي مي گويد كه اين زيردريايي اتمي اكنون در بندر بوسان در جنوب اين كشور پهلو گرفته است تا خود را براي ماموريت در اقيانوس آرام غربي آماده كند.
براد كوپر كه فرماندهي نيروي دريايي آمريكا در كره جنوبي را برعهده دارد با اشاره به اينكه اين اولين بار در شش ماه گذشته است كه يك زيردريايي هسته اي آمريكا در اين بندر پهلو مي گيرد ، آن را نشاني از اتحاد قوي نظامي ميان دو كشور دانست.
زيردريايي 18 هزار تني ميشيگان آمريكا به 150 فروند موشك تام هاوك مجهز مي باشد كه نزديك به 2 هزار كيلومتر برد دارد و خبرگزاري كره جنوبي گزارش كرده است كه يكي از بزرگترين زيردريايي هاي دنياست كه آمريكا مي تواند با موشك هاي هدايت شونده آن تاسيسات مهم كره شمالي را هدف قرار دهد.
ناو هواپيمابر يو اس اس رونالد ريگان آمريكا هم در حال نزديك شدن به منطقه است تا هفته آينده با كره جنوبي در درياي شرقي رزمايش مشترك برگزار كند.
اين رزمايش از روز دوشنبه شروع مي شود.
آساق**231**1908
ناشر : افشار دارابي

سرخط اخبار جهان