۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82693774
T T
۰ نفر
مهر عليزاده: با كمك دولت نپال در اين كشور زورخانه مي سازيم

تهران- ايرنا- رئيس فدراسيون جهاني ورزش هاي زورخانه اي در نشست خبري با رسانه هاي خارجي، گفت: با كمك مسئولان شهري و دولت نپال در اين كشور زورخانه مي سازيم.

به گزارش ايرنا از فدراسيون بين المللي ورزش هاي زورخانه اي و كشتي پهلواني، محسن مهرعليزاده امروز (پنجشنبه) در نشست خبري در مورد نخستين دوره مسابقات ورزش هاي زورخانه اي و كشتي پهلواني كشورهاي جنوب آسيا شركت كرد. اين نشست خبري با حضور رسانه هاي خارجي در شهر كاتماندو پايتخت نپال برگزار شد.
در ابتداي اين نشست قرارداد همكاري بين ايران و نپال براي گسترش ورزش زورخانه اي بين رئيس فدراسيون بين المللي ورزش زورخانه اي و رئيس فدراسيون نپال امضا شد.
در اين نشست همچنين رئيس فدراسيون جهاني ورزش هاي زورخانه اي با اشاره به گسترش ورزش زورخانه اي بين كشورهاي آسيا از برگزاري اولين دوره مسابقات در جنوب اسيا ابراز شادماني و اميدواري كرد كه اين مسابقات زمينه گسترش بيشتر ورزش زورخانه اي و كشتي پهلواني در ساير كشورهاي منطقه شود.
محسن مهر عليزاده در مورد ساخت زورخانه در كشور نپال گفت: در حقيقت طرف نپالي درخواست ساخت يك زورخانه و ورزشگاهي بزرگتر از زورخانه را دارد و در ياداشت تفاهمي كه امروز امضا كرديم نامه و درخواست آنها را قبول كرديم تا به هيات رئيسه ارايه كنيم و مثل همه كشورهاي ديگر طرح هاي معماري ايراني و اسلامي كشورمان را براي ساخت زورخانه در نپال ارايه مي كنيم. فدراسيون جهاني كمك فني را انجام مي دهد و در اختيار گذاشتن زمين و مسايل مالي به عهده شهرداري و دولت نپال است تا در اين زمينه مساعدت هاي لازم را انجام بدهند.
رئيس فدراسيون جهاني ورزش هاي زورخانه اي در مورد تعامل با كشورهاي مختلف آسيايي به ويژه جنوب اين قاره گفت: عمده ترين كار ما برگزاري مسابقات و ايجاد ساختارهاي اداري در قاره ها و كشورهاي مختلف است و برنامه هاي آموزشي و مسابقات را در قاره هاي مختلف داريم.
وي گفت: اولين دوره تورنمنت جنوب آسيا بين 8 كشور منطقه برگزار مي شود. در مراحل ابتدايي براي گسترش ورزش، اول آموزش هاي لازم را به ورزشكاران مي دهيم و بعد مسابقات برگزار مي شود. وقتي در كشوري وارد مي شويم نمايندگي 5 نفره به اين كشور مي دهيم و بعد عضوگيري و آموزش مرشد و مربي انجام مي شود و سپس انتخابات هيات رئيسه فدراسيون به شكل انتخابي برگزار مي شود.
مهرعليزاده تصريح كرد: مسئولان ورزش نپال به ما و وعده كرده اند كه اين رشته را به مقام سوم يا دوم ورزش ملي شان برسانند. رشته اول در اين كشور كريكت و ورزش دوم فوتبال است و آنها روي ورزش زورخانه اي كار كرده اند تا ورزش زورخانه اي را به مقام دوم يا سوم ملي برسانند.
اولين دوره ورزش زورخانه اي و كشتي پهلواني در جنوب آسيا به ميزباني نپال از فردا آغاز مي شود. در اين دوره 8 كشور نپال،هند، افغانستان، بوتان، بنگلادش، سري لانكا، مالديو و پاكستان شركت دارند.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي 9118 **1584
خبرنگار: سيد جواد بشيري**انتشار:مولوي