تعهدات امسال بانك سپه استان اصفهان حدود سه هزار ميليارد ريال است

اصفهان- ايرنا- مدير شعب بانك سپه منطقه اصفهان گفت: تعهدات امسال بانك سپه استان اصفهان براي پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي و صنعتي كوچك و بزرگ، حدود سه هزار ميليارد ريال است.

حميدرضا باقري روز سه شنبه در گفتگو با ايرنا با تاكيد بر تسريع و تسهيل پرداخت تسهيلات براي كمك به رفع موانع توليد، افزود: تاكنون 250 ميليارد ريال از اين تسهيلات به متقاضيان پرداخت شده است.
وي اظهاركرد: بانك سپه با پرداخت 2 هزار و 409 ميليارد ريال وام در قالب تسهيلات رونق توليد و اشتغال در سال 95، رتبه نخست را در اين زمينه در استان اصفهان كسب كرد.
وي با اشاره به نامگذاري سالجاري به 'اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال' از سوي رهبر معظم انقلاب، تصريح كرد: كاركنان و تيم مديريتي بانك سپه در استان اصفهان تمام تلاش خود را در راستاي خدمت رساني بهينه و مطلوب به فعالان اقتصادي و آحاد جامعه بكار بسته اند و براي كمك به رونق اقتصادي و تحقق اهداف شعار سال همت گماشته اند.

*** رشد 150 درصدي منابع بانك سپه اصفهان
باقري همچنين گفت: براساس آمار استخراج شده، منابع شعب بانك سپه در استان اصفهان از مبلغ 23 هزار ميليارد ريال در آذر 93 به حدود 57 هزار ميليارد ريال تا پايان نيمه نخست سالجاري با رشد 150 درصدي رسيده كه اين رشد در طول 34 ماه بي سابقه بوده است.
وي رشد 150 درصدي منابع بانك سپه در استان بزرگ اصفهان را نشان از اعتماد مردم و اعتقاد كاركنان اين استان به چهار اصل؛ اعتماد به كمك الهي، خودباوري، مديريت جهادي و اميد به آينده دانست.

*** پرداخت 6431 فقره وام قرض الحسنه ازدواج
مدير شعب بانك سپه منطقه اصفهان با اشاره به پرداخت 6 هزار و 431 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در اين استان توسط بانك سپه در يك سال و نيم اخير، تصريح كرد: 3 هزار و 300 فقره از اين تسهيلات در سال 95 و 3 هزار و 131 فقره از ابتداي سال 96 تا كنون پرداخت شده است.
باقري، مجموع مبلغ وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده اين بانك از ابتداي سال 95 تاكنون را 672 ميليارد ريال اعلام كرد و تدبير بانك سپه از ابتداي مرداد سالجاري در اجراي طرح ضربتي وام قرض الحسنه ازدواج را راهگشا و بموقع دانست.
وي اظهار اميدواري كرد: با ادامه اين روند ديگر شاهد صف انتظار زوج هاي جوان براي دريافت وام قرض الحسنه ازدواج نباشيم.
باقري با اشاره به كمك هاي بانك سپه براي رفع مشكلات قشر آسيب پذير، اظهار كرد: بيش از 2 هزار و300 فقره تسهيلات قرض الحسنه درمان، رفع احتياجات ضروري و تحصيلي به مبلغ بيش از 47 ميليارد ريال به همراه 293 فقره تسهيلات خريد مسكن خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران به مبلغ بيش از 207 ميليارد ريال از ابتداي سال 95 تا كنون پرداخت كرده ايم.
وي با اشاره به فعاليت بانك سپه در استان اصفهان براي احياي بافت هاي فرسوده شهري اضافه كرد: بانك سپه توانسته است در بازسازي بيش از يكهزار و 500 واحد مسكوني فرسوده شهري با پرداخت مبلغ بيش از 355 ميليارد ريال مشاركت كرده است.
وي ادامه داد: همچنين اين بانك با پرداخت بيش از 92 ميليارد ريال تسهيلات به روستائيان براي ساخت 554 مسكن روستايي سهيم بوده است.
باقري با اشاره به پرداخت بيش از 53 ميليارد ريال تسهيلات خوداشتغالي به مدد جويان كميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي، خاطرنشان كرد: اين بانك موفق به دريافت نشان ياور برتر ايجاد اشتغال از كميته امداد امام خميني(ره) شده است.
مدير شعب بانك سپه استان اصفهان تعداد كارت اعتباري صادر شده اين بانك در اعطاي تسهيلات خرد به آحاد جامعه از ابتداي دي ماه سال 95 تا كنون را نيز 19 هزار و200 كارت با اعتبار 2 هزار و 910 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي افزود: شعب بانك سپه استان اصفهان با استفاده از تبصره 35 قانون بودجه سال 95 با دريافت اصل طلب بانك و بخشودگي سود و كليه جرائم متعلق به آن دسته بدهكاران زير بخش كشاورزي و حوادث غيرمترقبه بخش روستايي به اقشار زحمتكش نيز كمك كرده است.
باقري ارائه خدمات به نيروهاي مسلح و همچنين نانوايان براي خريد آرد را از ديگر اقدام هاي بانك سپه در استان اصفهان برشمرد.

***رشد 50 درصدي مانده تسهيلات پرداختي به بخش هاي مختلف اقتصادي
مدير شعب بانك سپه استان اصفهان با اشاره به حمايت اين بانك از طرح هاي كلان اقتصادي در راستاي همگامي با اهداف اقتصادي دولت و همراهي صندوق توسعه ملي تصريح كرد: اين بانك در قطب صنعتي كشور اقدام هاي مهمي در زمينه كمك به اجراي طرح هاي اقتصادي بخش هاي مختلف اعم از كشاورزي، صنعت و معدن، مسكن، ساختمان، بازرگاني، خدمات، واردات و صادرات با پرداخت تسهيلات در قالب عقود مختلف اسلامي انجام داده است.
وي به حجم تسهيلات پرداختي بانك در بخش هاي مختلف اقتصادي استان اشاره كرد و گفت: مانده تسهيلات اعطايي اين بانك در پايان شهريور امسال بالغ بر 28 هزار و 652 ميليارد ريال بوده است كه در مقايسه با پايان سال 94 رشد 50 درصدي را نشان مي دهد.
وي با تاكيد بر همراهي بانك سپه با سياست هاي اقتصادي دولت تدبير و اميد افزود: بيش از 51 درصد از كل تسهيلات اعطايي بانك سپه در استان اصفهان به بخش صنعت و معدن اختصاص يافته است.

*** آمادگي بانك سپه براي ارائه خدمات ارزي به فعالان اقتصادي
باقري با اشاره به رفع تحريم هاي ظالمانه استكبار جهاني عليه بانك سپه از آمادگي اين بانك همچون سال هاي قبل از تحريم براي ارائه خدمات ارزي مناسب به مشتريان خبر داد.
وي گفت: در سال 95 نسبت به سال 94 تعداد گشايش اعتبار اسنادي و حوالجات ارزي بيش از 181 درصد رشد داشته كه اين تعداد گشايش اعتبار اسنادي و حوالجات ارزي از نظر مبلغ حدود 210 درصد رشد نشان مي دهد.
باقري از افتتاح 2 واحد ارزي مستقل در شعب مجتمع فولاد مباركه وكاشان خبر داد و اظهار اميدواري كرد: با افتتاح اين دو واحد ضمن افزايش خدمات ارزي به فعالان اقتصادي استان، در انجام امور مشتريان تسريع و رضايتمندي آنها بيشتر شود.
مدير شعب بانك سپه استان اصفهان، يكي از سياست هاي كاري اين بانك را افزايش امكانات و ارائه بيش از پيش خدمات بانكداري الكترونيك و نهادينه كردن فرهنگ استفاده از بانكداري غير حضوري در بين مشتريان عنوان و خاطرنشان كرد: بانك سپه توانسته تعداد دستگاه هاي كارت خوان فروشگاهي را به 34 هزار و471 دستگاه و دستگاه هاي خودپرداز را به 306 دستگاه افزايش دهد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا درباره كاهش نرخ سود سپرده بانكي نيز گفت: اين سياست با توجه به بررسي هاي همه جانبه در بخش هاي مختلف اقتصادي كشور و با مشاركت بانك هاي دولتي و خصوصي، اتخاذ شده و رويكردي است كه كشور به آن نياز دارد.
وي با بيان اينكه امروز نياز است كه نرخ سود تسهيلات نيز به تبع نرخ سود سپرده ها، كاهش يابد، اضافه كرد: اين كار با توجه به تاثير آن در كاهش قيمت تمام شده كالاهاي توليدي، تاثير بسزايي در رونق اشتغال، توليد و صادرات خواهد داشت.
وي اظهار اميدواري كرد كه در آينده نزديك اتفاق هاي خوبي در اين زمينه رخ دهد.
بانك سپه با 93 سال قدمت 151 شعبه و 9 باجه در استان اصفهان دارد.
اصفهان با بيش از 9 هزار واحد توليدي و صنعتي، صنعتي ترين استان كشور به شمار مي آيد.
دولت يازدهم در برنامه هاي اقتصادي خود براي خارج كردن واحدهاي توليد از ركود، چندين طرح را به اجرا گذاشت كه رونق و رفع موانع توليد و ارائه بسته هاي حمايتي و تسهيلات مالي به صنايع كوچك و متوسط يكي از آنهاست.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسيه معيني ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر