۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰
کد خبر: 82685970
T T
۰ نفر
شهرستان الحویجه آزاد شد/ آغاز عملیات گسترده پاكسازی بین استان های دیاله و صلاح الدین

بغداد-ایرنا- فرماندهان عراقی صبح پنجشنبه در بیانیه های مختلف از آزادی كامل شهرستان الحویجه در جنوب غرب كركوك خبر دادند و همزمان عملیاتی گسترده برای انهدام هسته های خفته داعش در استان های دیاله و صلاح الدین آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سامی المسعودی از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی در بیانیه ای در ارتباط با عملیات الحویجه كه لحظاتی قبل منتشر شده، گفت: كلیه محورهای عملیاتی در شهرستان الحویجه با مشاركت نیروهای مشترك شامل ارتش، پلیس، واكنش سریع، مبارزه با تروریسم و الحشدالشعبی بطور كامل پاكسازی شده است.
وی گفت: در این عملیات با ده ها خودروی بمب گذاری شده داعش روبه رو شدیم و در نهایت محورهای علاس، عجیل، الریاض، الفتحه، الحراریات و سلسله جبال حمرین و محكول به كنترل نیروهای مشترك در آمد.
به گفته این فرمانده الحشدالشعبی این برای اولین بار (از زمان سقوط رژیم صدام 2003 تا به امروز) است كه این مناطق به كنترل نیروهای دولتی در آمده است.
به گفته المسعودی همچنین در جریان این عملیات كه نیروهای مشترك كار پاكسازی محور شمالی از 'البشیر' و 'تازه' را به سمت جنوب و جنوب غرب آغاز كردند و در ادامه عملیات به خط تماس نیروهای پیشمرگ كرد رسیده اند.
پیشتر سپهبد 'عبدالامیر رشید یارالله' فرمانده عملیات الحویجه نیز از آزادی مركز الحویجه توسط نیروهای مشترك خبر داده و در عین حال گفته بود كه عملیات پاكسازی همچنان ادامه دارد.
در همین حال، فرمانده عملیات دجله سپهبد 'مزهر العزاوی' نیز از شروع عملیات گسترده در حد فاصل دو استان دیاله و صلاح الدین (شمال بغداد) برای انهدام هسته های خفته داعش در این مناطق خبر داد و گفت نیروهای مشترك نظامی عراق با حمایت بالگردهای ارتش از صبح جمعه از 4 محور این عملیات را آغاز كرده اند.
این عملیات پاكسازی منطقه وسیعی را از سد 'العظیم' در شمال استان دیاله تا پل 'الزرگه' در غرب استان صلاح الدین شامل می شود.
خاورم**4*1770*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**