30 درصد جاده هاي شهرستان آرادان غيرقابل تردد است/ اعتبار  مورد نياز براي بازسازي 300 ميليارد ريال

سمنان - ايرنا - فرماندار آرادان گفت : 30 درصد جاده هاي روستايي و شهري اين شهرستان غيرقابل تردد است و نياز به بازسازي و تعميرات زيرساختي دارد.

سعيد افشارنادري روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : از 20 روستاي آرادان فقط راه ارتباطي 10 روستاي اين شهرستان آسفالت است كه بايد در كمترين زمان ممكن براي رفع اين مشكل اقدام كرد.
وي اظهارداشت : دسترسي مردم به راه هاي ارتباطي هموار يكي از دغدغه هاي اساسي مسوولان است و براساس برآوردهاي اوليه براي رفع اين نقيصه بيش از 300 ميليارد ريال اعتبار نيازاست.
وي اضافه كرد: بيش از 500 كيلومتر از راه هاي دسترسي در شهرستان آردان نياز به بازسازي دارد و يكي از علت هاي اساسي مهاجرت از مناطق روستايي به شهري نبود امكانات زيرساختي است.
فرماندار آرادان با تاكيد بر برطرف شدن مشكلات راه هاي كوهستاني اين شهرستان با هدف توسعه صنعت گردشگري ، خاطرنشان كرد : راه هاي ارتباطي يكي از علت هاي افزايش اشتغال و رونق كسب و كار در مناطق روستايي است.
افشارنادري ادامه داد : در دولت تدبير و اميد بيش از 100 كيلومتر از راه هاي دسترسي مناطق روستايي و شهري آرادان آسفالت شد و در چهار سال آينده هم با تخصيص به موقع اعتبار بازسازي بيش از 200 كيلومتر ديگر در دستور كار قرار دارد.
فرماندار آرادان تصريح كرد : روستاي هاي رامه بالا و رامه پايين پايين اين شهرستان با وجود ظرفيت هاي قابل توجه گردشگري و با بيش از 300 نفر خانوار از راه هاي دسترسي امن محروم است و بايد مسوولان دستگاه هاي اجرايي مربوط براي آسفالت جاده هاي اين مناطق اقدام كنند.
شهرستان آرادان 2 بخش و چهار دهستان و بيش از 16 هزار نفر جمعيت دارد.
اين شهرستان يك هزار و 900 كيلومتر راه اصلي و فرعي دارد.
به گزارش ايرنا، 660 كيلومتر از بزرگراه 860 كيلومتري تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است، استان سمنان با 97 هزار و 491 كيلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بين ديگر استان هاي كشور به لحاظ وسعت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد