۸ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 82681284
T T
۰ نفر

استان مركزي در تاسوعاي حسيني غرق در عزا است

۸ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 82681284
استان مركزي در تاسوعاي حسيني غرق در عزا است

اراك - ايرنا - استان مركزي روز شنبه همزمان با تاسوعاي حسيني غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش ايرنا، مردم عاشق و شيفته اهل بيت و امام حسين (ع) در نقاط مختلف شهري و روستايي استان مركزي با تن پوش سياه و برگزاري آيين هاي مختلف در روز تاسوعاي حسيني بر سر و سينه زدند و اشك ماتم ريختند.
هيات ها و دسته هاي عزاداري مردم استان مركزي و كلانشهر اراك از صبح روز نهم محرم در نقاط مختلف به عزاداري شهادت سرور و سالار شهيدان به ويژه حضرت عباس (ع) پرداختند و تكايا، مساجد و بقاع متبركه نيز مملو از عزاداران حسيني است.
اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پير و جوان در اين روز با آيين ها و شيوه هاي مختلف ارادت خود را به سرور و سالار شهيدان و 72 تن از ياران با وفاي ايشان نشان دادند.
همچنين عزاداران حسيني در استان مركزي در شب تاسوعا نيز در محافل مختلف عزاداري حضور يافتند و ياد شهداي دشت كربلا به ويژه قمربني هاشم (ع) را گرامي داشتند.
روحانيان و واعظان نيز با سخنراني در جمع عزاداران حسيني ضمن بيان وقايع كربلا، مردم را با فلسفه قيام خونين امام حسين (ع) و نقش حضرت عباس (ع) در اين قيام آشنا مي كنند.
بر اساس گزارش هاي ارسالي، ديگر شهرها و روستاهاي استان مركزي نيز در روز تاسوعاي حسيني داغدار ماتم شهادت قمر بني هاشم (ع) است و مردم اين مناطق در تكايا و مساجد با پخش نذري و عزاداري در قالب دسته هاي غم مشغول عزاداري هستند.
80 بقعه شاخص استان مركزي نيز در روز تاسوعاي حسيني پذيراي عاشقان اب عبدالله الحسين (ع) بود.
2 هزار مداح ساماندهي شده از سوي كانون مداحان استان مركزي در حدود 500 هيات عزاداري فعاليت مي كنند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفري***انتشار دهنده:مژگان حيدري