۸ مهر ۱۳۹۶، ۵:۴۸
کد خبر: 82681222
T T
۰ نفر
موضع  بی طرفی سخنگوی دبیركل سازمان ملل درباره همه پرسی اقلیم كردستان عراق

نیویورك-ایرنا-سخنگوی دبیر كل سازمان ملل در پاسخ به پرسشی درباره موضع این نهاد نسبت به همه پرسی در اقلیم كردستان عراق با یادآوری بی طرفی این نهاد آمادگی برای هرگونه كمك به دولت بغداد و اربیل در صورت نیاز و درخواست، مردم این كشور را به پرهیز از تنش و خشونت دعوت كرد.

به گزارش بامداد شنبه،استفان دوجاریك سخنگوی دبیر كل سازمان ملل روز جمعه در كنفرانس خبری گفت كه این نهاد همواره آماده رساندن كمك به همه طرف هایی عراقی در صورت نیاز و در خواست بوده و خواهد بود.
دوجاریك ادامه داد: كمیته امداد سازمان ملل در عراق نیز همواره تلاش كرده و خواهد كرد تا با در نظرداشتن بهترین منافع همه مردم عراق از جمله در اقلیم كردستان عمل كند و به همین دلیل همچنان به اقدام ها و فعالیت های خود در همه حوزه ها و بخصوص كمك رسانی های انسانی ، حقوق بشر ، توسعه و پیشرفت و مسائل و نگرانی های سیاسی ادامه دهد.
سخنگوی دبیر كل سازمان ملل توضیح داد:یان كوبیش نماینده ویژه دبیر كل در عراق نیز در گفت و گوی دیروز خود با وزیر خارجه عراق این مساله را با او در میان گذاشته و در گفت و گو های مداوم خود با مسئولان در بغداد و اربیل نیز به آن ها اشاره و آمادگی خود را برای هر گونه كمك به طرفین اعلام كرده است.
دوجاریك همچنین از تعهد بغداد و اربیل مبنی بر تلاش در جهت حفظ جان مردم این كشور و بخصوص ساكنان اقلیم كردستان وجلوگیری از هر گونه تنش و درگیری و یا نقض حقوق مردم این كشور قدر دانی كرد و همصدا با مسئولان عراقی از جمله مردم اقلیم كردستان را به آرامش و پرهیز از هر گونه تنش و درگیری دعوت كرد.
همه پرسی در اقلیم كردستان عراق با واكنش های گسترده منطقه ای و جهانی روبه رو شد.
شبد **اروپام-4-541 ** 1010
انتشار:حسن معظمی
1010